Wydrukuj tę stronę

Flying Huntsman 6x6 Soft Top – sześciokołowy Land Rover Defender w wersji de luxe

grudzień 11, 2017

Po skonstruowaniu Land Rovera Defendera z napędem 6x6, który miał stanowić odpowiedź na Mercedesa G63 AMG 6x6, pomysłodawca projektu – brytyjska firma Kahn Design – postanowiła wykonać kolejny krok w nieformalnej rywalizacji z Daimlerem. Tym razem zapowiedziała powstanie model Flying Huntsman 6x6 Soft Top, który ma być konkurentem luksusowej terenówki Mercedes-Maybach G650 Landaulet.

Dach „Powietrznego łowcy”, podobnie jak w Landaulecie, będzie podzielony na dwie osobne części. Przód auta będzie nakryty klasycznym, stałym zadaszeniem, natomiast tył – gdzie znajduje się salonka – będzie chował się pod softtopem, którego – gdy pogoda na to pozwoli – będzie można złożyć za pomocą elektrycznie poruszanych siłowników.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy odbędzie się premiera auta. Być może będzie miała miejsce na przyszłorocznym salonie w Genewie, gdzie w roku 2015 zadebiutował Flying Huntsman. „Rozciągnięty” Defender wzbudził wówczas ogromne zainteresowanie, nie tylko za sprawą dodatkowej osi kół, ale także dzięki 430-konnemu silnikowi 6.2 V8, który schowany został pod wydłużoną o 40 cm maską. Klientom spodobała się również możliwość doposażenia auta w pancerne osłony.

Z czasem Kahn Design zaproponował Huntsmana w użytkowej wersji pick-up – jego wartość (z 122-konnym silnikiem 2.2 l) została oszacowana na blisko 1,2 mln złotych. Dla porównania oryginalna cena G650 Laundaulet wynosiła blisko 2,6 mln zł, ale z czasem szybko zaczęła... rosnąć. Ostatni egzemplarz sześciokołowego Maybacha powędrował do nowego właściciela po przelaniu kwoty 5 mln zł.

MM