TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Czy ogromne amerykańskie buggy napędzane potężnymi silnikami Chevroleta poradzą sobie na Dakarze, gdzie panują nieco inne warunki niż na pustynnych bajach? Jak na razie tylko Hummer Gordona potrafił nawiązać walkę z typowymi Dakarówkami, ale w 2013 roku przybędzie mu konkurentów. O ile jednak auta Gordona czy Al-Attiyaha (i Sainza) zbudowane zostały w USA, ale z myślą już o Dakarze, o tyle rajdówka Argentyńczyka Víctora Mastromatteo jest już typowym Trophy Truckiem.
Víctora Mastromatteo urodził się w Buenos Aires, ale od 22 lat mieszka w Chile. Gdy Dakar zaczął przejeżdżać mu „pod nosem”, postanowił wziąć w nim udział. Na razie bez większego powodzenia – zarówno w 2011, jak i 2012 roku walkę kończył na 3. etapie. W styczniu 2012 startował 4-litrową Toyotą Tundra zbudowaną przez firmę ProRace.
Na przyszłoroczną edycję Mastromatteo szykuje jednak ciekawą broń. Będzie to typowy amerykański pick-up zbudowany przez na zamówienie przez Temper-Mental Racing na przestrzennej ramie z chromo-molibdenu. Pomiędzy tylnymi kolami umieszczony został silnik LS3 V8 Chevroleta o pojemności 6,2 litrów i mocy 550 KM. Napęd przekazywany jest tylko na tylną oś, a sterowanie nim odbywa się za sprawą sekwencyjnej skrzyni Albins. Przy tylnych kołach (Toyo Tyres 35×13.5 R15) zamontowano po dwa amortyzatory z bypassami marki KING Shocks, a z przodu pojedyncze coilovery. Poszczególne elementy lekkiej karoserii wykonano z żywicy i kewlaru.
Pilotem Víctora Mastromatteo będzie doświadczony Americo Aliaga (9 lat startów, czterokrotny Mistrz Chile), który podobno znakomicie potrafi „czytać” wydmy. Południowoamerykańskiej ekipie towarzyszyć będzie zespół serwisantów z USA, którzy podróżować będą Volvo T5 6x4.
MM, współpr. www.rallyglobal.com / RRMG
.
Więcej zdjęć z budowy Dakar Aggressora: http://temper-mentalracing.com/TMR/Dakar_Aggressor.html
Víctora Mastromatteo urodził się w Buenos Aires, ale od 22 lat mieszka w Chile. Gdy Dakar zaczął przejeżdżać mu „pod nosem”, postanowił wziąć w nim udział. Na razie bez większego powodzenia – zarówno w 2011, jak i 2012 roku walkę kończył na 3. etapie. W styczniu 2012 startował 4-litrową Toyotą Tundra zbudowaną przez firmę ProRace.
Na przyszłoroczną edycję Mastromatteo szykuje jednak ciekawą broń. Będzie to typowy amerykański pick-up zbudowany przez na zamówienie przez Temper-Mental Racing na przestrzennej ramie z chromo-molibdenu. Pomiędzy tylnymi kolami umieszczony został silnik LS3 V8 Chevroleta o pojemności 6,2 litrów i mocy 550 KM. Napęd przekazywany jest tylko na tylną oś, a sterowanie nim odbywa się za sprawą sekwencyjnej skrzyni Albins. Przy tylnych kołach (Toyo Tyres 35×13.5 R15) zamontowano po dwa amortyzatory z bypassami marki KING Shocks, a z przodu pojedyncze coilovery. Poszczególne elementy lekkiej karoserii wykonano z żywicy i kewlaru.
Pilotem Víctora Mastromatteo będzie doświadczony Americo Aliaga (9 lat startów, czterokrotny Mistrz Chile), który podobno znakomicie potrafi „czytać” wydmy. Południowoamerykańskiej ekipie towarzyszyć będzie zespół serwisantów z USA, którzy podróżować będą Volvo T5 6x4.
MM, współpr. www.rallyglobal.com / RRMG
.
Więcej zdjęć z budowy Dakar Aggressora: http://temper-mentalracing.com/TMR/Dakar_Aggressor.html