5. generacja Mitsubishi L200 – atleta na starcie

Po 9 latach (i po 1.300.000 wyprodukowanych samochodach) 4. generacja pickupa Mitsubishi L200 opuszcza taśmy produkcyjne, na których pojawił się następca - całkowicie nowy model 5. generacji - czekający na swoją europejską premierę na 85. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Producent chciał, by świeża, dynamiczna stylistyka nadwozia przywodziła na myśl umięśnionego sportowca. Wygląd w sporcie odgrywa ważną rolę (patrz Marija Sharapowa czy Cristiano Ronaldo), ale nie najważniejszą. Dużo istotniejszą kwestią jest zdrowe, wytrenowane serce, o które Mitsubishi na szczęście również zadbało, opracowując dla swego pickupa aluminiowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 litra (w wariantach 154 KM/380 Nm lub 181 KM/430 Nm) i 6-biegową przekładnią manualną. Za ich sprawą inżynierom udało się obniżyć emisję dwutlenku węgla o 17% do 169 g/km. Kolejnym ważnym osiągnięciem projektantów było również obniżenie współczynniku oporu powietrza Cx do wielkości 0,42.

Napęd SS4-II, czyli Super Select 4WD II (stały napęd 4WD, z reduktorem) pozwala kierowcy wybrać jeden z czterech trybów jazdy za pomocą dedykowanego, obracanego selektora. Powiększone punkty mocowania karoserii oraz dłuższe resory piórowe z tyłu mają poprawić absorbowanie wibracji w stopniu niespotykanym dotąd w pickupach. Mitsubishi wzmocniło strukturę nadwozia oraz zwiększyło sztywność nowej ramy podwozia o 7%, dzięki czemu pickup może stawić czoła trudnym warunkom terenowym i różnorodnym sytuacjom drogowym. Kolejnym atutem pojazdu ma być jego zwinność – za sprawą bezpośredniego przełożenia układu kierowniczego nowy model przejmuje od poprzednika wiodący w klasie promień skrętu wynoszący 5,9 metra.

Nowe L200 wyposażone zostało w system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji z systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz systemem wspomagania ruszania pod górę, jak również system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu. Standardem będą również reflektory HID ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED oraz bi-xenonowymi reflektorami projekcyjnymi. O bezpieczeństwo bierne troszczy się siedem poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów siedzących z przodu oraz poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.

Samochód będzie montowany w zakładach Mitsubishi Motors w Tajlandii z przeznaczeniem na wszystkie światowe rynki. W Europie zostanie wprowadzony do sprzedaży jesienią 2015 roku, w wersjach nadwoziowych Club Cab oraz Double Cab.
MM