16 modeli Land Roverów przed 2020 rokiem! Część powstanie w Chinach...

NewDisco2020Dobra wiadomość dla fanów Land Rovera. Choć wszyscy wokoło ograniczają produkcję, Anglicy wspierani przez hinduski kapitał planują w najbliższych latach rynkową ofensywę. Jeszcze w tym dziesięcioleciu Land Rover będzie miał w swym portfolio aż 16 modeli aut.

ZOBACZ TAKŻE: 2012 Concept 17 Defender – wojak jak malowanie  | Land Rover DC100 Expedition - marketing wyprawowy | Nowy LR Defender przyjedzie do nas z Indii  | 6 lat wytchnienia dla miłośników Land Rovera Defendera  | Land Rover DC100 – inteligentny wojownik | Land Rover DC100 – oto przyszły Defender!

Gerry McGovern, szef projektantów Land Rovera, ujawnił magazynowi „Autocar”, że jego firma zamierza rozwijać się w trzech kierunkach: luksusu, rekreacji i praktyczności. Ich przedstawicielami są istniejące już modele - odpowiednio: Range Rovera, Freelandera i Defendera. Jeśli wszystko pójdzie z planem, przed 2020 powinien podwoić swoje wyniki sprzedaży rocznej.

Jakich samochodów marki Land Rover spodziewać się możemy w nadchodzących latach? Linia Range Rovera ma rozrosnąć się do 6 modeli. Powstanie Evoque XL, który wypełni dziurę  pomiędzy zwykłym Evoque i RR Sport. W planach jest również Evoque w wersji cabrio oraz „kieszonkowy” RR, którego długość nie przekroczy 4 metrów.  

Linia „rekreacyjna” oparta na Freelanderze, który rozrośnie się do rozmiarów Evoque'a, będzie obejmowała 5 modeli. Sam Freelander będzie występował w wersach 5- i 7-miejscowych. Flagowym modelem tej linii będzie nowe, aluminiowe Discovery, które ma rywalizować z BMW X5 (patrz foto powyżej).

NewDef2020Z kolei linia użytkowa obejmować będzie zapowiadany już model DC100 i – być może – następcę samego Defendera. Szefowie Land Rovera jak widać poszli po rozum do głowy i nie wykluczają budowy „prawdziwej” terenówki, o nieco nowocześniejszym wyglądzie (patrz foto po lewej), która występowałaby w wersjach 5- i 7-miejscowych oraz jako pick-up. To znakomita wiadomość!

Nieco gorsza jest taka, że na części Land Roverów będzie widniał znaczkek „Made in China”. Na początku października Jaguar Land Rover utworzył spółkę joint-venture z chińskim producentem Chery, która w rekordowym czasie zyskała oficjalne błogosławieństwo chińskiego rządu. W nowej fabryce budowanych będzie 130 000 samochodów rocznie, z czego 60% to Land Rovery. Nie powinniśmy się temu dziwić, bowiem Chiny to drugi po Wielkiej Brytanii największy rynek sprzedaży Land Roverów. Ale w Anglii również trwają prace rozwojowe – kończy się już rozbudowa fabryki w Solihull, planowa jest również budowa nowej fabryki silników.

AreK, fot. Autocar.co.uk