Škoda Karoq – strzał w dziesiątkę

Nowy kompaktowy SUV ŠKODY będzie nosił nazwę Karoq. Młodsza siostra Kodiaqa zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie, a jej sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2017 roku.

SKODA KAROQ 2ŠKODA KAROQ to zaprojektowany od nowa model, którego nazwa została zaczerpnięta z języka rdzennego plemienia Alutiiq, używanego przez przedstawicieli rdzennego plemienia mieszkającego na wyspie przy południowym wybrzeżu Alaski. Współrzędne odległego archipelagu wynoszą 57 ° N i 153 ° W, a jego beztroski, dziewiczy krajobraz jest podobno fascynujący. W języku tubylców na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki ŠKODA.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Spore wymiary mają korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – np. przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

SKODA KAROQ 4Oferta silnikowa auta składa się z pięciu wariantów – dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Jednostki o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

SKODA KAROQ 1W samochodzie zastosowano rozwiązania godne XXI wieku. Kierowca może – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej, korzystając z cyfrowego zestawu wskaźników z funkcją personalizacji ustawień. Technologii LED użyto zarówno w przednich i tylnych światłach, jak i w oświetleniu wnętrza. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych. Nie zabrakło również całej gamy systemów wspomagających kierowcę: m.in. asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy – Emergency Assist.
MM