Giniel De Villiers prosi o turbo(sprężarkę)

W roku 2009 wygrał Dakar za kierownicą fabrycznego Volkswagena. Odkąd w roku 2012 został liderem zespołu Toyoty nie opuszcza TOP5 klasyfikacji generalnej rajdu, ale zwycięstwo stale pozostaje poza jego zasięgiem, mimo iż co roku wymieniany jest w roli głównego faworyta zawodów. Giniel De Villiers najpierw musiał uznawać wyższość kierowców MINI, a teraz Peugeota. Swoją szansę w przyszłych edycjach widzi pod warunkiem znalezienia dla Hiluxa nowego silnika z turbodoładowaniem.

ZOBACZ TAKŻE: Nowa generacja rajdowego Hiluxa powalczy o zwycięstwo w rajdzie Dakar 2016


20160112DAK0004Skonstruowana w Republice Południowej Afryki pod okiem Glyna Halla Toyota Hilux T1 jest autem o niezrównanej kondycji i ogromnej wytrzymałości. Ale ustępującym szybkością rajdówkom MINI i Peugeota. Konsekwentna jazda Giniela De Villiersa i Leeroya Polutera pozwoliła jednak Hiluxom zająć 3. i 5. miejsca w Dakarze 2016, w czym pomocne były również kłopoty techniczne, które spotkały ich rywali.

- Super, że zajęliśmy miejsce na podium - mówił na mecie De Villiers. - Ale w pierwszym tygodniu rajdu czułem się sfrustrowany. Przegrywaliśmy z Peugeotami, a nawet MINI, szczególnie na dużych wysokościach i w piasku. Musimy koniecznie sprawić, aby Dak2016 etap3 13nasze auta stały się szybsze! Cieszy mnie niezawodność naszych pojazdów, ale nie dajemy sobie rady tak dobrze jak auta z turbodoładowanymi dieslami. Peugeoty są bardzo szybkie. My byliśmy wytrwali, ale nie tak szybcy.

Zawodnik z RPA uważa, że remedium na brak wystarczającej szybkości Hiluxów mógłby być nowy silnik z turbodoładowaniem, dzięki któremu Toyota mogłaby stać się bardziej konkurencyjna. Peugeoty i MINI używają turbodoładowanych jednostek wysokoprężnych, natomiast w Toyocie zamontowany jest silnik Lexusa RC-F V8. - Musimy poszukać silnika z turbo - konstatuje De Villiers. – Mamy dobre auta, ale brakuje im szybkości, by walczyć o końcowe zwycięstwo. To mój trzynasty Dakar i piąte podium w karierze. Wygrałem tylko raz, ale mam nadzieję, że dokonam tego ponownie.
AK, fot. Gazoo Racing, Red Bull, DPPI







Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.