TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Z reguły opisujemy rajdówki, które rywalizują na zawodach w Polsce, ale dziś mamy okazję przyjrzeć się z bliska nowemu Fordowi F-150 Raptor przygotowanemu do startu w amerykańskiej serii Best in the Desert.
"Ford Tough", czyli Ford Twardziel to seryjny egzemplarz Raptora, który został przystosowany do szybkiej jazdy po bezdrożach. 3-calowe amortyzatory typu bypass wyprodukowane przez FOX-a, rajdowe sprężyny, które pozwoliły m.in. zwiększyć prześwit auta, klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe z wielopunktowymi pasami, atestowany zbiornik paliwa, dodatkowe światła LED-owe i zaawansowane urządzenia nawigacyjne (m.in. Lowrance GPS) to tylko wybór dodatkowego wyposażenia, które otrzymał Ford.
Greg Foutz, szef serwisu Foutz Motorsports, zapewnia, że mamy do czynienia z seryjnym egzemplarzem auta, który już w wersji fabrycznej może wiele zdziałać w terenie.
Pod maską samochodu pracuje 3,5-litrowa jednostka EcoBoost, która zastąpiła montowany we wcześniejszych modelach silnik 6.2 V8. Za sprawą 411 koni mechanicznych i 588 niutonometrów nowy Ford ma być o 25 procent szybszy od swego poprzednika. - Nasz najnowszy Raptor ma DNA prawdziwego sportowca. Jego silnik, podwozie i zawieszenie zostały fabrycznie przystosowane do szybkiej jazdy w wymagającym terenie: po pustyni i skałach - zapewnia Jamal Hameedi, szef inżynierów Ford Performance.
MM