Land Serwis

Wranglermania, czyli marzenia się spełniają!

- Tak naprawdę nie wiem, jak się to stało, że jednym z moich marzeń stał się Jeep Wrangler – pisze na blogu i w garażu forum.terenowo.pl Piotr Dołżyński – szczęśliwy właściciel Wranglera 4.0 z 2004 roku. Oto historia jego fascynacji.

To były czasy szkoły średniej. Wtedy zapragnąłem być właścicielem takiego samochodu i jeździć, jeździć, jeździć! Ale niestety pozostawało to tylko w sferze marzeń! Temat Wranglera powracał wiele razy, ale było on jednak wciąż nieosiągalny. Dziwny może wydawać się też fakt, że mimo chęci posiadania Jeepa Wranglera TJ nigdy nie miałem okazji nawet zasiąść za jego sterami! Znałem go tylko z obrazków, filmów, z ulic naszych miast, etc... Byłem właścicielem innych samochodów, jeździłem wieloma modelami różnych marek, autami małymi i dużymi, ale nigdy Wranglerem:(

I w końcu nastał ten czas, gdy marzenia stały się rzeczywistością. Mam, jest, mogłem w końcu zasiąść za jego kierownicą! Wsiadłem, odpaliłem i ruszyłem! Decyzja o zakupie była bardzo szybka. Żimage_url-304-1323292941ona, która dotąd była przeciwna temu pomysłowi, w końcu powiedziała tak, bo wiedziała, jak bardzo jest to dla mnie ważne. Jestem jej za to bardzo wdzięczny! To dzięki niej osiągnąłem wszystko to, co mam do tej pory (nie tylko w kwestii off-roadu). Dziękuję Ci Aguś!

Mój Wrangler został wyprodukowany w 2004 roku. Dziś nieco różni się od wersji fabrycznej. Przede wszystkim o 3 cale podniesione zostało zawieszenie – za pomocą sprężyn i amortyzatorów Dobinsons. Ponadto obniżone zostało położenie skrzyni redukcyjnej, a przednie i tylne drążki TrackBar otrzymały nowe mocowania. Kropkę nad „i” postawił amortyzator skrętu SkyJacker. Opony to klasyczny, już niedostępny bieżnik BFGoodrich MT, a felgi to 16″ Eagle Alloy z ładną imitacją beadlocka.

image_url-304-1323292766Kolejnym etapem było opancerzenie przodu – mój wybór padł na klasyczny, prosty zderzak marki Warn z wyciągarką ComeUp umieszczoną na płycie. Z tyłu również zamontowany został zderzak Warn Rock Crawler wyposażony w zawiesie koła zapasowego (do jego felgi przymocowana jest rejestracja za sprawą uchwytu Rock Hard). Po bokach pojawiły się natomiast osłony progów Rugged Ridge wykonane z solidnej rury.

Na sam koniec, dla lepszego efektu wizualnego oraz zakrycia kół wystających poza obrys karoserii, przymocowaliśmy szersze o 6″ poszerzenia Rugged Ridge. Na hottest celebrities dachu wylądowała ramka świetlna z 4 halogenami Hella FF75.

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak cieszyć się swoim Jeepem. Muszę go poznać. Musimy się poznać nawzajem! Mam nadzieję, że przyniesie mi wiele radości.

Text i foto: Piotr Dołżyński – autor jest właścicielem strony www.wranglermania.pl, skupiającej miłośników modelu Jeep Wrangler

Artykuł jest kompilacją wpisu umieszczonego na blogu i garażu forum.terenowo.pl

 

Chcesz zaprezentować swoją firmę, zespół lub samochód na portalu TERENOWO.PL? Wejdź na forum.terenowo.pl - załóż bloga i/lub dodaj swoją terenówkę do garażu. To nic nie kosztuje, a zapewnia rozgłos w off-roadowym świecie. Najciekawsze wpisy oraz prezentacje samochodów będą prezentowane na głównej stronie TERENOWO.PL.

 

Inne zmoty:

  • Esiok Zawodowiec (2004) - Piotr Kowal
    Esiok Zawodowiec (2004) - Piotr Kowal

    Własnoręcznie budowane w przydomowych warsztatach traktorki zwane "esami" (ich nazwa pochodzi od silnika Diesla typu S, w który z reguły były wyposażane) to częsty widok na polskich, wiejskich drogach. "Esiok" Piotra Kowala z traktorami - poza dziwacznym wyglądem - nic jednak nie łączy. To jedna z najbardziej wyspecjalizowanych terenówek w Polsce.

  • Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!
    Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!
    Któż z Was nie zna Zielonka, bodaj najbardziej zielonego (w dosłownym znaczeniu) Samuraia w Polsce? Rajdówka Kamila Konefała i Pawła Assmana przeszła w tym roku dużą metamorfozę i w zasadzie już jest gotowa do rozpoczęcia... sezonu 2013!
  • Kampery 4x4 - większy gabaryt
    Kampery 4x4 - większy gabaryt

    Wielokrotnie pisaliśmy o podróżach w świat różnymi pojazdami. Tymi przygotowanymi we własnym zakresie jak i tymi oferowanymi przez światowych producentów. Tym razem patriotycznie, sięgamy do rodzimych produkcji, będących na równym jak nie wyższym poziomie niż te z za zachodniej granicy. 

  • Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach
    Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach

    Oto przed Wami samochód wyprawowy zbudowany na bazie nowego modelu Iveco Daily 4x4. Piszemy o nim, ponieważ po części budowaliśmy i tuningowaliśmy ten samochód – oczywiście nad wszystkim czuwał właściciel Iveco i pomysłodawca całej tej operacji - Jurek Bodzioch z Rally Camp.

  • Sampal 4x4 - Terenowa kosiarka (2005)
    Sampal 4x4 - Terenowa kosiarka (2005)
    W pierwotnym zamyśle miała być mobilną i wydajną kosiarką. W międzyczasie ropucha zamieniła się w – będącego motoryzacyjnym cudeńkiem - królewicza Sampala.
  • Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda
    Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda

    Miał 10 lat, gdy po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Jeepa. Kilkanaście lat później zdobył Puchar Europy 4x4. Zapisując się na jakikolwiek rajd przeprawowy w Europie, Dariusz Luberda nie musi się przedstawiać. Wszyscy doskonale go znają. Triumfator Pucharu Europy 4x4 2005, zwycięzca Pucharu Węgier 2001 i Pucharu Polski 2004, trzeci zawodnik ubiegłorocznego Rainforest Challenge. W odnoszeniu sukcesów, których pełną listę nie sposób tu wymienić, pomaga mu jego etatowy pilot Szymon Polak i monstrualny Jeep Wrangler.