Land Serwis

Wranglermania, czyli marzenia się spełniają!

- Tak naprawdę nie wiem, jak się to stało, że jednym z moich marzeń stał się Jeep Wrangler – pisze na blogu i w garażu forum.terenowo.pl Piotr Dołżyński – szczęśliwy właściciel Wranglera 4.0 z 2004 roku. Oto historia jego fascynacji.

To były czasy szkoły średniej. Wtedy zapragnąłem być właścicielem takiego samochodu i jeździć, jeździć, jeździć! Ale niestety pozostawało to tylko w sferze marzeń! Temat Wranglera powracał wiele razy, ale było on jednak wciąż nieosiągalny. Dziwny może wydawać się też fakt, że mimo chęci posiadania Jeepa Wranglera TJ nigdy nie miałem okazji nawet zasiąść za jego sterami! Znałem go tylko z obrazków, filmów, z ulic naszych miast, etc... Byłem właścicielem innych samochodów, jeździłem wieloma modelami różnych marek, autami małymi i dużymi, ale nigdy Wranglerem:(

I w końcu nastał ten czas, gdy marzenia stały się rzeczywistością. Mam, jest, mogłem w końcu zasiąść za jego kierownicą! Wsiadłem, odpaliłem i ruszyłem! Decyzja o zakupie była bardzo szybka. Żimage_url-304-1323292941ona, która dotąd była przeciwna temu pomysłowi, w końcu powiedziała tak, bo wiedziała, jak bardzo jest to dla mnie ważne. Jestem jej za to bardzo wdzięczny! To dzięki niej osiągnąłem wszystko to, co mam do tej pory (nie tylko w kwestii off-roadu). Dziękuję Ci Aguś!

Mój Wrangler został wyprodukowany w 2004 roku. Dziś nieco różni się od wersji fabrycznej. Przede wszystkim o 3 cale podniesione zostało zawieszenie – za pomocą sprężyn i amortyzatorów Dobinsons. Ponadto obniżone zostało położenie skrzyni redukcyjnej, a przednie i tylne drążki TrackBar otrzymały nowe mocowania. Kropkę nad „i” postawił amortyzator skrętu SkyJacker. Opony to klasyczny, już niedostępny bieżnik BFGoodrich MT, a felgi to 16″ Eagle Alloy z ładną imitacją beadlocka.

image_url-304-1323292766Kolejnym etapem było opancerzenie przodu – mój wybór padł na klasyczny, prosty zderzak marki Warn z wyciągarką ComeUp umieszczoną na płycie. Z tyłu również zamontowany został zderzak Warn Rock Crawler wyposażony w zawiesie koła zapasowego (do jego felgi przymocowana jest rejestracja za sprawą uchwytu Rock Hard). Po bokach pojawiły się natomiast osłony progów Rugged Ridge wykonane z solidnej rury.

Na sam koniec, dla lepszego efektu wizualnego oraz zakrycia kół wystających poza obrys karoserii, przymocowaliśmy szersze o 6″ poszerzenia Rugged Ridge. Na hottest celebrities dachu wylądowała ramka świetlna z 4 halogenami Hella FF75.

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak cieszyć się swoim Jeepem. Muszę go poznać. Musimy się poznać nawzajem! Mam nadzieję, że przyniesie mi wiele radości.

Text i foto: Piotr Dołżyński – autor jest właścicielem strony www.wranglermania.pl, skupiającej miłośników modelu Jeep Wrangler

Artykuł jest kompilacją wpisu umieszczonego na blogu i garażu forum.terenowo.pl

 

Chcesz zaprezentować swoją firmę, zespół lub samochód na portalu TERENOWO.PL? Wejdź na forum.terenowo.pl - załóż bloga i/lub dodaj swoją terenówkę do garażu. To nic nie kosztuje, a zapewnia rozgłos w off-roadowym świecie. Najciekawsze wpisy oraz prezentacje samochodów będą prezentowane na głównej stronie TERENOWO.PL.

 

Inne zmoty:

  • Pomysły głupie, głupsze i ...  Jeep CJ7 military
    Pomysły głupie, głupsze i ... Jeep CJ7 military
    Pomysł na samochód powstał właściwie przypadkiem, w trakcie wymiany silnika w osobówce znajomego. Miałem komplet mostów od Patrola 260, skrzynię biegów z reduktorem od Patrola 160 i trochę innych gratów, a Michał - mój kolega, z którym tę wymianę silnika robiłem, zaproponował, że odda mi jednego ze swoich czterech (!) Jeepów CJ7 wraz z dokumentami jako bazę i jeszcze zrobi mi w nim remont blacharki. Skoro mosty i skrzynię mam, silnik to nie problem, a elektrykę zrobię samodzielnie, to w ciągu roku, na spokojnie, wybuduję auto mające kształt klasyka, ale na ulubionej przeze mnie, Nissanowej mechanice.
  • Sampal 4x4 - Terenowa kosiarka (2005)
    Sampal 4x4 - Terenowa kosiarka (2005)
    W pierwotnym zamyśle miała być mobilną i wydajną kosiarką. W międzyczasie ropucha zamieniła się w – będącego motoryzacyjnym cudeńkiem - królewicza Sampala.
  • O'Range Rover (2005) - Krzysztof Turchan
    O'Range Rover (2005) - Krzysztof Turchan

    Choć Range Rover Classic bywa czasem przezywany kioskiem na kołach, w rzeczywistości stanowi wdzięczny materiał na wyczynową terenówkę. Samochód Krzysztofa Turchana, który - z racji koloru swego nadwozia - nazwany został O'Range Roverem, jest tego najlepszym dowodem.

  • Land Rover 90 (2003) - Paweł Moliński
    Land Rover 90 (2003) - Paweł Moliński

    Pierwszą terenówką w życiu Pawła Molińskiego był amerykański Willys uważany powszechnie za legendę off-roadu i protoplastę Jeepa. Początki terenowej pasji kierowcy, który znany jest jako "Moli", byłyby więc znakomite, gdyby nie fakt, że zakupiony przez niego Willys był rozłożony na części, z których... nie udało złożyć się całości.

  • Stoi na stacji lokomotywa. Lekka, malutka i Ciuchcia 4x4 się nazywa...
    Stoi na stacji lokomotywa. Lekka, malutka i Ciuchcia 4x4 się nazywa...
    Bielski serwis Extrem 4x4 słynie ze swych nietypowych realizacji, które nie tylko egzotycznie wyglądają, ale jednocześnie potrafią jeździć w terenie. A to urodzą Smoczycę, a to skombinują Fiata 500 4x4, a to wcisną trochę nitro pod maskę Patrola... Ich najnowsze dzieło swą ekstrawagancją bije wszystkie wcześniejsze na głowę (a raczej na komin), choć jest z nich... najwolniejsze.
  • Tarus 2x2 - kieszonkowy wszędołaz
    Tarus 2x2 - kieszonkowy wszędołaz
    Kto jak nie my, off-roaderzy, docenia najbardziej pojazdy z napędem na wszystkie koła? Auta i quady z napędem 4x4 potrafią nas zawieźć w miejsca dla innych nieosiągalne. Tym bardziej więc powinien Wam spodobać się... motocykl z napędem 2x2!