Land Serwis

Wranglermania, czyli marzenia się spełniają!

- Tak naprawdę nie wiem, jak się to stało, że jednym z moich marzeń stał się Jeep Wrangler – pisze na blogu i w garażu forum.terenowo.pl Piotr Dołżyński – szczęśliwy właściciel Wranglera 4.0 z 2004 roku. Oto historia jego fascynacji.

To były czasy szkoły średniej. Wtedy zapragnąłem być właścicielem takiego samochodu i jeździć, jeździć, jeździć! Ale niestety pozostawało to tylko w sferze marzeń! Temat Wranglera powracał wiele razy, ale było on jednak wciąż nieosiągalny. Dziwny może wydawać się też fakt, że mimo chęci posiadania Jeepa Wranglera TJ nigdy nie miałem okazji nawet zasiąść za jego sterami! Znałem go tylko z obrazków, filmów, z ulic naszych miast, etc... Byłem właścicielem innych samochodów, jeździłem wieloma modelami różnych marek, autami małymi i dużymi, ale nigdy Wranglerem:(

I w końcu nastał ten czas, gdy marzenia stały się rzeczywistością. Mam, jest, mogłem w końcu zasiąść za jego kierownicą! Wsiadłem, odpaliłem i ruszyłem! Decyzja o zakupie była bardzo szybka. Żimage_url-304-1323292941ona, która dotąd była przeciwna temu pomysłowi, w końcu powiedziała tak, bo wiedziała, jak bardzo jest to dla mnie ważne. Jestem jej za to bardzo wdzięczny! To dzięki niej osiągnąłem wszystko to, co mam do tej pory (nie tylko w kwestii off-roadu). Dziękuję Ci Aguś!

Mój Wrangler został wyprodukowany w 2004 roku. Dziś nieco różni się od wersji fabrycznej. Przede wszystkim o 3 cale podniesione zostało zawieszenie – za pomocą sprężyn i amortyzatorów Dobinsons. Ponadto obniżone zostało położenie skrzyni redukcyjnej, a przednie i tylne drążki TrackBar otrzymały nowe mocowania. Kropkę nad „i” postawił amortyzator skrętu SkyJacker. Opony to klasyczny, już niedostępny bieżnik BFGoodrich MT, a felgi to 16″ Eagle Alloy z ładną imitacją beadlocka.

image_url-304-1323292766Kolejnym etapem było opancerzenie przodu – mój wybór padł na klasyczny, prosty zderzak marki Warn z wyciągarką ComeUp umieszczoną na płycie. Z tyłu również zamontowany został zderzak Warn Rock Crawler wyposażony w zawiesie koła zapasowego (do jego felgi przymocowana jest rejestracja za sprawą uchwytu Rock Hard). Po bokach pojawiły się natomiast osłony progów Rugged Ridge wykonane z solidnej rury.

Na sam koniec, dla lepszego efektu wizualnego oraz zakrycia kół wystających poza obrys karoserii, przymocowaliśmy szersze o 6″ poszerzenia Rugged Ridge. Na hottest celebrities dachu wylądowała ramka świetlna z 4 halogenami Hella FF75.

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak cieszyć się swoim Jeepem. Muszę go poznać. Musimy się poznać nawzajem! Mam nadzieję, że przyniesie mi wiele radości.

Text i foto: Piotr Dołżyński – autor jest właścicielem strony www.wranglermania.pl, skupiającej miłośników modelu Jeep Wrangler

Artykuł jest kompilacją wpisu umieszczonego na blogu i garażu forum.terenowo.pl

 

Chcesz zaprezentować swoją firmę, zespół lub samochód na portalu TERENOWO.PL? Wejdź na forum.terenowo.pl - załóż bloga i/lub dodaj swoją terenówkę do garażu. To nic nie kosztuje, a zapewnia rozgłos w off-roadowym świecie. Najciekawsze wpisy oraz prezentacje samochodów będą prezentowane na głównej stronie TERENOWO.PL.

 

Inne zmoty:

  • Atleta z Brodnicy, czyli jak dłubnąć Patrola
    Atleta z Brodnicy, czyli jak dłubnąć Patrola
    Startująca niebieskim Patrolem „ekipa z Brodnicy” to jedna z najlepszych załóg Polskiej Ligi Przeprawowej, mająca na swym koncie również wiele innych sukcesów. Dotychczasowy samochód nigdy ich nie zawiódł, ale w tym roku zapadła decyzja o budowie jego następcy. W nowym projekcie dominującym elementem stały się mosty Unimoga, na które założone potężne, rolnicze „jodły”.
  • SAM MRT08 kontra Grat 2 (2009): Równi, ale różni
    SAM MRT08 kontra Grat 2 (2009): Równi, ale różni

    Grat 2 Roberta Kufla i Dominika Samosiuka oraz SAM MRT08 Włodzimierza Grajka i Rafała Ciepłego przeczą Norwidowskiej tezie, że nie potrafimy pięknie się różnić.

  • Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Seryjne Suzuki Jimny to jeden z nielicznych już samochodów, który z czystym sumieniem wciąż może być nazywany terenówką (a nie SUV-em), o czym decyduje fabryczne zastosowanie m.in. reduktora czy sztywnych mostów. Nieprzypadkowo więc Jimny jest zarazem wdzięcznym materiałem do budowy prawdziwej zmoty przeprawowej, którą można zrealizować w najprzeróżniejszych wariantach. Serwis PROXCARS Adama Szelerskiego, znanego m.in. z budowy słynnej Kopary, opuścił niedawno taki właśnie ciekawie zmotany „Jimik”. Z dużym potencjałem!
  • Land Rover Defender 110 wg Rayo 4x4 (2010) - terenowy batmobil
    Land Rover Defender 110 wg Rayo 4x4 (2010) - terenowy batmobil
    Legendarny pojazd Batmana – Batmobil – byłby superfajną bryką, gdyby nie jedna, podstawowa – z naszego punktu widzenia – wada: zero możliwości terenowych. Na nic zdałyby się naszemu bohaterowi jego liczne gadżety, gdyby przyszło mu ścigać Jokera poza granicami Gotham City. Metr za szosą Batmobil zawisłby bezradnie na podwoziu, a płaszcz Batmana szybko utytłałby się błotem. Wrocławska firma Rayo 4x4 postanowiła przyjść w sukurs „Netoperkowi”, sprawiając dla niego pojazd o znacznie większych możliwościach off-roadowych.
  • Beetle Buggy (2004) - Maciej Majchrzak
    Beetle Buggy (2004) - Maciej Majchrzak

    Buggy to według słownikowej definicji mały samochód o uproszczonej sylwetce i prymitywnych kształtach, ale zbudowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii i wyposażony w silnik najnowszej generacji. W Polsce takie auta można policzyć na palcach jednej ręki, ale na Zachodzie cieszą się one duże popularnością, szczególnie wśród kierowców startujących w rajdach typu „baja”. Jednym z nich jest Francuz Jacky Lechleiter – wielokrotny uczestnik eliminacji Pucharu Świata FIA oraz rajdu „Dakar”.

  • RemX - Pogromca Smoków
    RemX - Pogromca Smoków
    Auto to niezwyczajne. Skrzyżowanie Forda Bronco i Unimoga (oraz kilku innych terenówek), okraszone rajdowym wyposażeniem i odpowiednimi podzespołami, zaowocowało narodzinami zupełnie unikatowego Smoka, a konkretnie RemX-a, którym w sezonie 2012 startować będą Remigiusz i Agata Moenertowie wspierani przez markę More 4x4. Malowaniem auta i jego doposażeniem zajął się serwis Expedycja.pl.