Land Serwis

Superfrog wg RemX – zielono mi!

Cztery miesiące – tyle trwałe prace nad nowym dziełem serwisu RemX z Trójmiasta. Właściciel samochodu Roman Junka zlecił przygotowanie auta zdolnego do walki w klasie Advance w cyklu Poland Trophy. A jego życzenie zostało spełnione...

Frog (skąd wzięła się nazwa, wystarczy spojrzeć na zdjęcia...) już wcześniej został wyposażony w Gdańsku w zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem automatycznym oraz manualnym o skoku 24 cm. Zawieszenie pneumatyczne pozwala w głębokiej wodzie podnieść samochód do góry, natomiast na trawersie maksymalnie obniżyć, tak aby „przykleić” pojazd do zbocza.

W aucie pracuje silnik Suzuki 1.3 16V, z którego napęd przekazywany jest na mosty Toyoty Lj 70 z blokadami ARB (przód i tył). Za temperaturę jednostki odpowiada chłodnica umieszczona z tyłu, owiewana przez wentylator SPAL. W instalacji użyto także dodatkową pompę obiegową.

IMG_0106Wymogi klasy sprawiają, że potrzeba dużo „prądu”, dlatego Frog został wyposażony w dwa alternatory BMW 140A każdy. Za wyciąganie do przodu odpowiedzialny jest „grzechotnik” ze sterowaniem pneumatycznym sprzęgła, natomiast asekuracja dachowa oraz wyciąganie do tyłu spoczywa na klasycznej wyciągarce.

Zimowe prace w warsztacie RemX polegały na zbudowaniu nadwozia, które będzie bezpieczne i ergonomiczne z punktu widzenia walki w terenie. Wykonanie auta zostało ukierunkowane tak, by mogło ono swobodnie pokonywać ciasne odcinki bez niebezpieczeństwa uszkodzenia nadwozia oraz elementów mechanicznych. Duża przednia szyba oraz niezasłonięty tył daje kierowcy doskonałą widoczność w każdym kierunku.

W pełni uzbrojona i zatankowana (65 l) „Żabka” waży w sumie 1315 kilogramów. Jej właściciel zacznie się uczyć obchodzenia z nią już na najbliższej edycji Poland Trophy, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia w Bobolicach.
Info: www.remx.pl, AK, fot. studio-a-propos.com


 

Inne zmoty:

  • Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Rajdówka cross-country zbudowana na bazie Mercedesa G to pomysł niezbyt popularny, ale oni od lat są mu wierni i czerpią z tego liczne profity. Biały Wilk Wojtka Tolaka i Macieja Szurkowskiego jest stałym gościem rajdów maratońskich, a jego zawodnicy... niemal stale goszczą na podium klasy cc. Czas najwyższy przybliżyć sylwetkę krwiożerczego Wilka, który już niebawem będzie musiał ustąpić miejsca swemu następcy.
  • Jeep Wrangler Prestige Intimidator – tuning prestiżowy by Voltron Motors
    Jeep Wrangler Prestige Intimidator – tuning prestiżowy by Voltron Motors

    W mateczniku Jeepa, czyli za Wielką Wodą aż roi się od firm zajmujących się tuningiem Wranglera. Niektóre z nich same wychodzą do klientów, oferując gotowe pakiety zmian w terenówce. Kupującemu pozostaje tylko zaznaczyć iksik na liście licznych opcji i... przelać odpowiednią ilość gotówki na konto. Jednym z najbardziej liczących się tunerów na rynku amerykańskim jest firma Voltron Motors, która w swym portfolio ma aż kilkanaście różnych propozycji przeróbek Wranglera.

  • Samurai z piekła rodem - historia EVO-lucji na zwolnicach
    Samurai z piekła rodem - historia EVO-lucji na zwolnicach
    „Sprzedaj to i kup co zjeść, to i tak nie pojedzie!”- zazwyczaj tak się wyrażali ci, którzy widzieli, co się święci. Zaczęło się dość niewinnie, w planach była tylko zamiana zwykłych wieszaków resorów na rewolwerowe i lepsze opony… Jednak historia tego Samuraia potoczyła się nieco inaczej.
  • Nissan Patrol (2003) - Robert
    Nissan Patrol (2003) - Robert "Zielony" Woźnicki
    Tumany kurzu utrudniają im oddech, piasek wzniecony przez samochody i motocykle wciska się w najmniejsze szczeliny pojazdów. Twarde garby i nierówności, po których na co dzień jeżdżą czołgi i wozy pancerne, bez litości testują wytrzymałość konstrukcji "terenowców". Zawodnicy ścigają się w upale, na kilkusetkilometrowych odcinkach specjalnych wyznaczonych na polskich i niemieckich poligonach. To specyfika rajdu Berlin-Wrocław, w którym zamierzają wystartować Robert "Zielony" Woźnicki i Witold "Żaba" Fedorowicz.
  • Kampery 4x4 - większy gabaryt
    Kampery 4x4 - większy gabaryt

    Wielokrotnie pisaliśmy o podróżach w świat różnymi pojazdami. Tymi przygotowanymi we własnym zakresie jak i tymi oferowanymi przez światowych producentów. Tym razem patriotycznie, sięgamy do rodzimych produkcji, będących na równym jak nie wyższym poziomie niż te z za zachodniej granicy. 

  • Superfrog wg RemX – zielono mi!
    Superfrog wg RemX – zielono mi!
    Cztery miesiące – tyle trwałe prace nad nowym dziełem serwisu RemX z Trójmiasta. Właściciel samochodu Roman Junka zlecił przygotowanie auta zdolnego do walki w klasie Advance w cyklu Poland Trophy. A jego życzenie zostało spełnione...