Land Serwis

Superfrog wg RemX – zielono mi!

Cztery miesiące – tyle trwałe prace nad nowym dziełem serwisu RemX z Trójmiasta. Właściciel samochodu Roman Junka zlecił przygotowanie auta zdolnego do walki w klasie Advance w cyklu Poland Trophy. A jego życzenie zostało spełnione...

Frog (skąd wzięła się nazwa, wystarczy spojrzeć na zdjęcia...) już wcześniej został wyposażony w Gdańsku w zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem automatycznym oraz manualnym o skoku 24 cm. Zawieszenie pneumatyczne pozwala w głębokiej wodzie podnieść samochód do góry, natomiast na trawersie maksymalnie obniżyć, tak aby „przykleić” pojazd do zbocza.

W aucie pracuje silnik Suzuki 1.3 16V, z którego napęd przekazywany jest na mosty Toyoty Lj 70 z blokadami ARB (przód i tył). Za temperaturę jednostki odpowiada chłodnica umieszczona z tyłu, owiewana przez wentylator SPAL. W instalacji użyto także dodatkową pompę obiegową.

IMG_0106Wymogi klasy sprawiają, że potrzeba dużo „prądu”, dlatego Frog został wyposażony w dwa alternatory BMW 140A każdy. Za wyciąganie do przodu odpowiedzialny jest „grzechotnik” ze sterowaniem pneumatycznym sprzęgła, natomiast asekuracja dachowa oraz wyciąganie do tyłu spoczywa na klasycznej wyciągarce.

Zimowe prace w warsztacie RemX polegały na zbudowaniu nadwozia, które będzie bezpieczne i ergonomiczne z punktu widzenia walki w terenie. Wykonanie auta zostało ukierunkowane tak, by mogło ono swobodnie pokonywać ciasne odcinki bez niebezpieczeństwa uszkodzenia nadwozia oraz elementów mechanicznych. Duża przednia szyba oraz niezasłonięty tył daje kierowcy doskonałą widoczność w każdym kierunku.

W pełni uzbrojona i zatankowana (65 l) „Żabka” waży w sumie 1315 kilogramów. Jej właściciel zacznie się uczyć obchodzenia z nią już na najbliższej edycji Poland Trophy, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia w Bobolicach.
Info: www.remx.pl, AK, fot. studio-a-propos.com


 

Inne zmoty:

  • Toyota Tacoma TRD Pro - śnieżna bestia
    Toyota Tacoma TRD Pro - śnieżna bestia

    Toyota Tacoma TRD Pro to najnowsze dzieło specjalistów z Toyota Racing Development (TRD), którzy przystosowali seryjny model pickupa do jazdy w trudnym terenie. Auto zostało zaprezentowane na Chicago Auto Show.

  • Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    - Mimo iż szydera leci, jakoby auto miało tylko stać za szybą, to zza tej szyby w każdej chwili będzie mogło wyruszyć w podróż swojego życia. Ma być sprawne w najmniejszym szczególe - taka wizja i tyle. Teraz widzę ile to wszystko pochłania czasu i nie wspomnę już o finansach. Jeśli się chce to zrobić porządnie, a nie na szybko dla lansu. Można robić szybciej, lecz pierw trza walnąć szóstkę w Totka, aby wszyscy pracownicy i cała firma robiła zachciankę jednej osoby - mówi Krzysztof "Kylon" Franciszewski, który wykazując się niesamowią ambicją i samozaparciem, ściągając oryginalne części z całego świata (i wydając przy tym kupę pieniędzy), od blisko roku odbudowuje od podstaw Toyotę BJ42, dokumentując wszystkie swoje działania na forum Toyota Land Cruiser Owners Club. Z jego opowieści stworzyliśmy dziennik - dla off-roadowej potomości:)
  • Z-JEEB 2 - terenowa Formuła 1
    Z-JEEB 2 - terenowa Formuła 1

    „Brrr, jak zimno...” „Zimno i mokro! Jestem przemoczony do suchej nitki!” „Mam już tego dosyć. Jestem za stary na moczenie się po nocy w błocie...” „To co robimy? Budujemy auto do cross-country?” „Z ust mi to wyjąłeś!” - rozmowy zawodników Japa Team, czyli Jacka Sobonia i Mariusza Borowskiego nikt oczywiście nie nagrywał, ale taki mniej więcej był sens ich konwersacji na nocnym etapie Bałtowskich Bezdroży 2014. Jak powiedzieli, tak też uczynili – po powrocie do domu Mariusz rozpoczął radykalną modyfikację konstrukcji nowego auta, którego budowa była już w zaawansowanym stadium. W tegorocznym sezonie Z-JEEB 2 jak na razie nie ma sobie równych wśród pojazdów rywalizujących w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych.

  • Toyota Land Cruiser KJ70 (2003) - Krzysztof
    Toyota Land Cruiser KJ70 (2003) - Krzysztof "Kylon" Franciszewski
    - Na początku był Gazik – opowiada Krzysztof Franciszewski, w środowisku osób związanych z off-roadem bardziej znany pod pseudonimem „Kylon”. To jedna z tych osób, której miłość do samochodów 4x4 i jazdy w terenie nie objawia się jedynie w weekendy oraz podczas przerw urlopowych, ale wypełnia niemal całe jej życie, będąc jej codzienną pracą i obowiązkiem.
  • Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jego dotychczasowe auto, którym wygrywał Puchar Polski, Puchar Europy, Croatię Trophy, Magam Trophy, a na Rainforest Challenge wywalczył III miejsce, miało najpierw 220 KM, a potem 345 KM. Ważyło 2100 kilogramów. Jego nowe auto (a może już bolid?) ma 420 KM i waży o 400 kilogramów mniej. Posiada mosty portalowe, wyciągarkę BRDM-a i podwójne Ohlinsy przy każdym kole. Zabrakło Wam oddechu?
  • Land Rover Zordrag wg Rayo4x4 (2010)
    Land Rover Zordrag wg Rayo4x4 (2010)
    Gdyby na rajdzie Drezno-Wrocław odbywał się automobilowy konkurs Mistera Piękności, Land Rover Zordrag skonstruowany przez firmę Rayo4x4 byłby murowanym faworytem do zwycięstwa. Myśl ta bynajmniej nie jest podszytą ironią, bowiem pomarańczowa rajdówka Jacka Iskry i Michała Wiewiórowskiego, chlubić się może nie tylko zewnętrzną urodą, ale i niezwykle frapującym wnętrzem.