Land Serwis

Superfrog wg RemX – zielono mi!

Cztery miesiące – tyle trwałe prace nad nowym dziełem serwisu RemX z Trójmiasta. Właściciel samochodu Roman Junka zlecił przygotowanie auta zdolnego do walki w klasie Advance w cyklu Poland Trophy. A jego życzenie zostało spełnione...

Frog (skąd wzięła się nazwa, wystarczy spojrzeć na zdjęcia...) już wcześniej został wyposażony w Gdańsku w zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem automatycznym oraz manualnym o skoku 24 cm. Zawieszenie pneumatyczne pozwala w głębokiej wodzie podnieść samochód do góry, natomiast na trawersie maksymalnie obniżyć, tak aby „przykleić” pojazd do zbocza.

W aucie pracuje silnik Suzuki 1.3 16V, z którego napęd przekazywany jest na mosty Toyoty Lj 70 z blokadami ARB (przód i tył). Za temperaturę jednostki odpowiada chłodnica umieszczona z tyłu, owiewana przez wentylator SPAL. W instalacji użyto także dodatkową pompę obiegową.

IMG_0106Wymogi klasy sprawiają, że potrzeba dużo „prądu”, dlatego Frog został wyposażony w dwa alternatory BMW 140A każdy. Za wyciąganie do przodu odpowiedzialny jest „grzechotnik” ze sterowaniem pneumatycznym sprzęgła, natomiast asekuracja dachowa oraz wyciąganie do tyłu spoczywa na klasycznej wyciągarce.

Zimowe prace w warsztacie RemX polegały na zbudowaniu nadwozia, które będzie bezpieczne i ergonomiczne z punktu widzenia walki w terenie. Wykonanie auta zostało ukierunkowane tak, by mogło ono swobodnie pokonywać ciasne odcinki bez niebezpieczeństwa uszkodzenia nadwozia oraz elementów mechanicznych. Duża przednia szyba oraz niezasłonięty tył daje kierowcy doskonałą widoczność w każdym kierunku.

W pełni uzbrojona i zatankowana (65 l) „Żabka” waży w sumie 1315 kilogramów. Jej właściciel zacznie się uczyć obchodzenia z nią już na najbliższej edycji Poland Trophy, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia w Bobolicach.
Info: www.remx.pl, AK, fot. studio-a-propos.com


 

Inne zmoty:

  • Nissan Navara T1 - nowa broń NAC Rally Team
    Nissan Navara T1 - nowa broń NAC Rally Team

    Gdy Dakar stawiał dopiero pierwsze kroki, 35 lat temu Walijczyk Glyn Hall przeprowadził się do Republiki Południowej Afryki, co wiele lat później miało wywrzeć ogromny wpływ na najsłynniejszy dziś na świecie rajd terenowy. Rajdówki zbudowane przez firmę Hallspeed należą obecnie do światowej ekstraklasy, a jego najnowsze konstrukcje walczą o czołowe lokaty w Dakarze. Nazwisko Halla w dokumentach auta to rękojmia, z którą niewiele się może równać. Papiery na szybką jazdę w terenie ma również Nissan Navara, który przyoblekł niedawno szaty NAC Rally Team.

  • Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    W czasach zagrażającej nam recesji, a jednocześnie galopującego wyścigu zbrojeń w off-roadzie przykład niskobudżetowej Suzuki Vitara X-90 zbudowanej przez Suzuki-serwis.pl, która w sezonie 2012 rozwiązała worek z pucharami (m.in. wygrywając klasyfikację generalną Serii 4x4 w klasie Sport) jest niezwykle budujący. Okazuje się, że zwycięstwa w prestiżowych zawodach nie zawsze muszą kosztować mnóstwo pieniędzy...
  • SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    Dopiero zadebiutował (przed tygodniem na rajdzie Hungarian Baja 2010), w dodatku niezbyt udanie (nie dotarł do mety), a jednak już wzbudza ogromne zainteresowanie, a fachowcy wróżą mu świetlaną przyszłość. SAM Mercedes 35 CC to profesjonalnie zaprojektowana i zbudowana na ramie przestrzennej rajdówka cross-country spełniające wymogi najnowszych przepisów FIA. Jej celem są zwycięstwa w najtrudniejszych i najszybszych rajdach na świecie. I czołowe miejsca w Dakarze.
  • Kampery 4x4 - większy gabaryt
    Kampery 4x4 - większy gabaryt

    Wielokrotnie pisaliśmy o podróżach w świat różnymi pojazdami. Tymi przygotowanymi we własnym zakresie jak i tymi oferowanymi przez światowych producentów. Tym razem patriotycznie, sięgamy do rodzimych produkcji, będących na równym jak nie wyższym poziomie niż te z za zachodniej granicy. 

  • Nowe życie weterana. Range Rover Classic pełen tajemnic
    Nowe życie weterana. Range Rover Classic pełen tajemnic

    Terenowy klasyk uzbrojony w dwie wyciągarki (w tym jedną mechaniczną!), 33-calowe koła, blokady Maxi Drive i profesjonalne zawieszenie Equipe? Podzespoły, z których posiadania dumna mogłaby być niejedna zmota, to rzadko spotykane wyposażenie w aucie budzącym szacunek z racji swego wieku i dostojeństwa. Czarny Range Rover Classic zbudowany przez krakowski Land Serwis skrywa tajemnice, które czynią go na wskroś wyjątkowym.

  • Smoczyca EVO IV Damiana Barona - 4,5 sek. do
    Smoczyca EVO IV Damiana Barona - 4,5 sek. do "setki", V max - 190 km/h
    Smoczyca ożyła! Po prawie dwuletniej przerwie bestia powraca na trasy rajdowe. Konstruktor i zarazem kierowca - Damian wreszcie zakończył dzieło. Przypomnimy - to już IV ewolucja.