Land Serwis

Non-Standard Tactical Truck - pickup do zadań specjalnych

Jeśli oprócz off-roadu lubisz brać udział w odbijaniu zakładników, napadach na bankach lub obawiasz się ostrzelania z AK-47 oto samochód dla ciebie. Non-Standard Tactical Truck zbudowany przez Amerykanów z Indigen Amor ma nieprzeciętne możliwości terenowe, a zarazem niestraszny mu ostrzał z karabinu szturmowego.

CZYTAJ TAKŻE: Renault Sherpa - francuski Humvee | Jeep Wrangler na służbie | Hummer z Abu Dhabi | NuKizer 715 Jeep Koncept - historia zatacza koło | Marussia F2 SUV - brzydka Marusia

Wygląda dość niepozornie. W jego sylwetce można dopatrywać się zapożyczeń z Nissanów Titan i Frontier, jak również ze starej Toyoty Hilux. Ale nie mundur zdobi prawdziwego żołnierza…

02Non-Standard Tactical Truck (aby uprościć życie, dalej będziemy go nazywać jako NSTT) to 4-drzwiowy pick-up zaprojektowany, by zapewnić żołnierzom jak największą mobilność w terenach miejskich, pustynnych, leśnych, a nawet arktycznych. Auto powinien sprostać wyzwaniom rzucanym przez dżunglę, góry, pustynie. NSTT ma za zadanie bezpiecznie, sprawnie i szybko przetransportować grupę żołnierzy wraz z ładunkiem przez niegościnne tereny. 

Źródłem napędu off-roadowego komandosa jest turbodoładowany silnik wysokoprężny Navistar V8 o mocy 325 KM i maksymalnym momencie obrotowym 773 Nm. Kierowca koncentrujący się na rozjeżdżaniu wrogów nie miałby czasu na zajmowanie się zmianą biegów, więc wyręcza go w tym (w zmianie biegów, a nie w rozjeżdżaniu) 8-biegowy automat Allison Transmission. Co ciekawe silnik może być zasilany paliwem lotniczym JP8, którym amerykańskie wojsko zalewa również baki swoich… czołgów.

Żołnierze desantowi jak wiadomo miłują komfort… Tak, wydaje się, że to infantylny żart, ale podobno był to jeden z powodów zastosowania w pick-upie w pełni niezależnego zawieszenia. Podwójne wahacze poprzeczne z przodu oraz wahacze wleczone z tyłu mają jednak przede wszystkim za zadanie umożliwiać szybką jazdę po bezdrożach. Naprawdę szybką -  NSTT rozpędza się do 165 km/h – mimo na pewno dużej wagi (nieujawnionej) oraz dużych opon (33x12.50x16.5).

03W trudnym terenie pick-up z Indigen Amor również ma sporo do powiedzenia – potrafi wspiąć się na zbocza o celebrity news nachyleniu 60 stopni i nie wywraca się, trawersując stok o nachyleniu 40 stopni. Jego kąt natarcia wynosi 37,5°, a kąt zejścia – 32°. Rolę koła ratunkowego spełnia opcjonalna wyciągarka elektryczna. O całym spektrum wyposażenia dodatkowego/opcjonalnego, poczynając od zaawansowanych systemów komunikacyjnych i noktowizyjnych, a kończąc na kompresorze i konwerterze prądowym, rozpisywać się już nie będziemy.

Z pewnością najciekawiej NSTT prezentuje się jednak w roli wozu bojowego. Pancerna karoseria i szyby pozwalają jego pasażerom ujść z życiem spod ostrzału karabinowego (patrz filmik po 1 min. 12 s.). Indigen Amor, która jest częścią Defense Venture Group, swój pojazd może również wyposażyć w Dynamic Runflat System, który umożliwia jazdę z przestrzelonymi oponami z prędkością do 48 km/h. To na wypadek ewakuacji z frontu lub ucieczki z łupem po obrabowaniu banku.
AreK

 

Inne zmoty:

  • Samurai z piekła rodem - historia EVO-lucji na zwolnicach
    Samurai z piekła rodem - historia EVO-lucji na zwolnicach
    „Sprzedaj to i kup co zjeść, to i tak nie pojedzie!”- zazwyczaj tak się wyrażali ci, którzy widzieli, co się święci. Zaczęło się dość niewinnie, w planach była tylko zamiana zwykłych wieszaków resorów na rewolwerowe i lepsze opony… Jednak historia tego Samuraia potoczyła się nieco inaczej.
  • Land Rover Discovery
    Land Rover Discovery "Camel Trophy" by krakowski Land Serwis - poprawianie legendy

    Mówi się, że nie należy poprawiać dobrego. Ale skoro można stworzyć coś lepszego, to czemu wierzyć w przysłowia? W krakowskim Land Serwisie na warsztat - dosłownie i w przenośni - wzięto legendę Camel Trophy, czyli Land Rovera Discovery I, którego postanowiono udoskonalić w stopniu najwyższym. Osoba, która zdecyduje się go zakupić, będzie miała wręcz obowiązek, by zwiedzić co najmniej pół świata.

  • Toyota LandCruiser 4.2 (2003) Piotra Gadomskiego, czyli Landkrowa do jazdy gotowa
    Toyota LandCruiser 4.2 (2003) Piotra Gadomskiego, czyli Landkrowa do jazdy gotowa

    Tak na poważnie off-roadem zaczęli zajmować się niecałe dwa lata temu. Rafał Ciepły rozpoczął od podstaw budowę nowego auta, zaś Piotr Gadomski postanowił przekwalifikować się z kierowcy specjalizującego się w rajdach płaskich (m.in. występy na Rajdach Polski i Krakowskim) - w zawodnika, któremu niestraszne są dziury i wertepy. Dziś dysponują Landkrową - jednym z najlepiej przygotowanych samochodów w Polsce i pochwalić się mogą zdobyciem drugiego miejsca w prestiżowym Pucharze Polski OFF-ROAD PL Trophy 4x4.

  • Range Lover (2004) - Krzysztof Turchan
    Range Lover (2004) - Krzysztof Turchan

    - Klasa TR3 - zawyrokował sędzia techniczny podczas rajdu Ładoga Trophy, który odbył się w czerwcu. Dla załogi zielonego Range Rovera - Rafała Kuziemskiego i Krystiana Łukaszewskiego ocena ta oznaczała rywalizację w gronie aut seryjnych, ale o nieograniczonym stopniu modyfikacji.

  • Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jego dotychczasowe auto, którym wygrywał Puchar Polski, Puchar Europy, Croatię Trophy, Magam Trophy, a na Rainforest Challenge wywalczył III miejsce, miało najpierw 220 KM, a potem 345 KM. Ważyło 2100 kilogramów. Jego nowe auto (a może już bolid?) ma 420 KM i waży o 400 kilogramów mniej. Posiada mosty portalowe, wyciągarkę BRDM-a i podwójne Ohlinsy przy każdym kole. Zabrakło Wam oddechu?
  • Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne
    Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

    Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.