Land Serwis

Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.

Unimog został zakupiony i rozpoczęło się tuningowanie Patrola. Wiadomo, że zakup Unimoga potrzebny był głównie dla mostów portalowych, których zadaniem było znaczne poprawienie prześwitu pod samochodem oraz dostarczenie mu blokad.

Nowe mosty wymagały odpowiednio dużych opon - wybór padł na Fedimy 35x10,5. Dało się na nich jeździć, ale były za wąskie i w czasie dalszych przeróbek zostały zastąpione oponami Simex 36x12,5 na 16 cali. A to już „robi”...:)

Silnik 2.8l pozostał celebrity news oryginalny, ale jest „wzmocniony” intercoolerem, no i oczywiście zabezpieczony przed wodą. Wymianie uległ dolot powietrza wraz z filtrem stożkowym w specjalnej obudowie, a całość układu została poprowadzona według koncepcji właściciela. Skrzynia wraz reduktorem i przystawką to standard z GR-a. Do wyciągania auta z większych opresji na początku oddelegowana została wyciągarka od Stara, ale przy dalszych pracach rozwojowych została zamieniona na lżejszą od BRDM-a. Z tyłu pojawił się elektryk do asekuracji.

Jawan_Patrol2Karoseria auta również została lekko „dłubnięta” i osłonięta klatką przestrzenną. Przy okazji zamontowano kilka małych „lampek” ksenonowych:). Aby auto wyróżniało się z tłumu, na koniec zostało oklejone w firmowe barwy firmy Jawan 4x4.

Załoga auta: Jan Ciemny - kierowca/Czesław Lebiedź - pilot/Grzegorz Urban - pilot okazała się niezwyciężona na większości rajdów w naszym regionie: wygrała m.in. Warmiński Rajd Przeprawowy 2010 w klasie EXTREM oraz Sodomiadę – walcząc do końca z Cobrą:) Ścigała się również z… czołgiem na jednej z rund „Warmińskiego”. Czołg „upalał” przed rajdem, więc nie miała większych szans, ale rękawica została podjęta i trzeba będzie kiedyś powtórzyć wyścig na „neutralnym” terenie.

Teraz auto przechodzi totalną modernizację. Opiszemy je, gdy zostanie ukończone...
Text: RAFCO


Pełny opis Nissan Patrol GR by Jawan4x4, dane techniczne i foty z przebudowy znajdziecie w Garażu TERENOWO.PL

Jawan_Patrol_poczatek+ Jawan_Unimog= Jawan_Patrol1

Inne zmoty:

  • Rezvani Tank – kup sobie czołg
    Rezvani Tank – kup sobie czołg

    Terenówka na sztywnych mostach to klasyka off-roadu, ale niestety coraz mniej producentów posiada w swej ofercie auta, których głównym przeznaczeniem jest jazda w terenie. Skończyła się produkcja Defendera, niebawem czeka nas premiera Klasy G na niezależnym zawieszeniu...Wybór jest coraz mniejszy, ale na szczęście sytuację próbują ratować mniejsze firmy. Kalifornijski producent Rezvani opracował model stuprocentowej terenówki Tank, którą bez obaw można ruszyć prosto z salonu na podbój bezdroży.

  • Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Pomysł na auto terenowe rozwijał się w mojej głowie od dawna. Zawsze marzyłem o skonstruowaniu samochodu z jednej strony oryginalnego, niepowtarzalnego pod względem wyglądu i stylistyki a z drugiej praktycznego, „mocnego” i wytrzymałego. Z czasem pomysły ewoluowały i precyzowały się, czego wynikiem jest parę koncepcji mojego pojazdu. Na etapie planowania, po konsultacjach z teoretykami i praktykami tematu powstała wersja, która do minimum sprowadza koszty, pracochłonność i poziom trudności konstrukcji i budowy samochodu ale pozwala na zachowanie unikalnego charakteru i uniwersalności auta. Jak chcę to zrobić?
  • Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Waży tylko 850 kilogramów, dysponując mocą 160 KM. Ma w pełni niezależne zawieszenie, obie osie skrętne i silnik umieszczony za kabiną załogi. Z dwoma wyciągarkami i prześwitem identycznym jak w Gratach zamierza rzucić rękawicę najlepszym autom przeprawowym w kraju. Jimny EVO6 vel GADzior nr 4 Marcina „Małysza” Małolepszego – projekt realizowany przez STRANGE-SERVICE Łukasza Kożuchowskiego – ma szansę doprowadzić do małej rewolucji w naszym świecie rajdów terenowych.
  • Atleta z Brodnicy, czyli jak dłubnąć Patrola
    Atleta z Brodnicy, czyli jak dłubnąć Patrola
    Startująca niebieskim Patrolem „ekipa z Brodnicy” to jedna z najlepszych załóg Polskiej Ligi Przeprawowej, mająca na swym koncie również wiele innych sukcesów. Dotychczasowy samochód nigdy ich nie zawiódł, ale w tym roku zapadła decyzja o budowie jego następcy. W nowym projekcie dominującym elementem stały się mosty Unimoga, na które założone potężne, rolnicze „jodły”.
  • BMW GPR Seria1 (Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik) - ujarzmiona bestia
    BMW GPR Seria1 (Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik) - ujarzmiona bestia

    Po wygraniu niemal wszystkiego, co było do wygrania w zawodach przeprawowych i maratońskich, dwa lata temu podjęli decyzję o wyemigrowaniu do świata cross-country. Mistrzowska pozycja, którą sobie wcześniej wypracowali, sprawiła, że ich poczynania były pilnie śledzone zarówno przez polskich kibiców, jak i rajdowych konkurentów. Pomysł, by nowe auto zbudować w dalekiej Portugalii, niektórzy uznali za chybiony, znajdując potwierdzenie w częstych awariach, które gnębiło je w początkowym okresie startów. Dziś krytycy muszą uznać swą pomyłkę. Po wielu uczciwie przepracowanych miesiącach w warsztacie BMW GPR Seria 1 Marcina Łukaszewskiego i Magdy Duhanik stało się pierwszoplanowym aktorem polskiej sceny cross-country. Rajdówka - jak każda - nie jest bezawaryjna, ale gdy jest w pełni sił, walczy o najwyższe lokaty i coraz częściej wygrywa. Ostatnio przed tygodniem - na Polskim Safari 2015.

  • Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Rajdówka cross-country zbudowana na bazie Mercedesa G to pomysł niezbyt popularny, ale oni od lat są mu wierni i czerpią z tego liczne profity. Biały Wilk Wojtka Tolaka i Macieja Szurkowskiego jest stałym gościem rajdów maratońskich, a jego zawodnicy... niemal stale goszczą na podium klasy cc. Czas najwyższy przybliżyć sylwetkę krwiożerczego Wilka, który już niebawem będzie musiał ustąpić miejsca swemu następcy.