Land Serwis

Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.

Unimog został zakupiony i rozpoczęło się tuningowanie Patrola. Wiadomo, że zakup Unimoga potrzebny był głównie dla mostów portalowych, których zadaniem było znaczne poprawienie prześwitu pod samochodem oraz dostarczenie mu blokad.

Nowe mosty wymagały odpowiednio dużych opon - wybór padł na Fedimy 35x10,5. Dało się na nich jeździć, ale były za wąskie i w czasie dalszych przeróbek zostały zastąpione oponami Simex 36x12,5 na 16 cali. A to już „robi”...:)

Silnik 2.8l pozostał celebrity news oryginalny, ale jest „wzmocniony” intercoolerem, no i oczywiście zabezpieczony przed wodą. Wymianie uległ dolot powietrza wraz z filtrem stożkowym w specjalnej obudowie, a całość układu została poprowadzona według koncepcji właściciela. Skrzynia wraz reduktorem i przystawką to standard z GR-a. Do wyciągania auta z większych opresji na początku oddelegowana została wyciągarka od Stara, ale przy dalszych pracach rozwojowych została zamieniona na lżejszą od BRDM-a. Z tyłu pojawił się elektryk do asekuracji.

Jawan_Patrol2Karoseria auta również została lekko „dłubnięta” i osłonięta klatką przestrzenną. Przy okazji zamontowano kilka małych „lampek” ksenonowych:). Aby auto wyróżniało się z tłumu, na koniec zostało oklejone w firmowe barwy firmy Jawan 4x4.

Załoga auta: Jan Ciemny - kierowca/Czesław Lebiedź - pilot/Grzegorz Urban - pilot okazała się niezwyciężona na większości rajdów w naszym regionie: wygrała m.in. Warmiński Rajd Przeprawowy 2010 w klasie EXTREM oraz Sodomiadę – walcząc do końca z Cobrą:) Ścigała się również z… czołgiem na jednej z rund „Warmińskiego”. Czołg „upalał” przed rajdem, więc nie miała większych szans, ale rękawica została podjęta i trzeba będzie kiedyś powtórzyć wyścig na „neutralnym” terenie.

Teraz auto przechodzi totalną modernizację. Opiszemy je, gdy zostanie ukończone...
Text: RAFCO


Pełny opis Nissan Patrol GR by Jawan4x4, dane techniczne i foty z przebudowy znajdziecie w Garażu TERENOWO.PL

Jawan_Patrol_poczatek+ Jawan_Unimog= Jawan_Patrol1

Inne zmoty:

  • Jeep Wrangler Autotraper Edition – God bless America
    Jeep Wrangler Autotraper Edition – God bless America
    Zachodnie firmy tuningowe często chwalą się swoimi autorskimi propozycjami przeróbek samochodów, których zadaniem jest autopromocja własnej działalności. Na podobny pomysł wpadł łódzki Autotraper, firma niezapomnianego Maćka Majchrzaka, która zbudowała Jeepa Wranglera Autotraper Edition. Samochód zdążył już zostać gwiazdą mediów – w programie „Agromachina” TVN Tubo ścigał się z ogromnym traktorem firmy CASE.
  • Range Rover Adventure Factory (2007) - z kuźni Kowala
    Range Rover Adventure Factory (2007) - z kuźni Kowala
    Malezyjska dżungla – tropikalny upał, nieprawdopodobna wilgotność powietrza, niemal nieustannie padający deszcz, zwały błota zalegające pod kołami samochodu. Aby auto przetrwało w takich warunkach, a co więcej niezawodnie służyło swojej załodze, musi w tym celu zostać odpowiednio przygotowane. W krakowskim Land Serwisie przebudowano trzy Range Rovery, które od kilka tygodni stacjonują w Malezji.
  • Jeep Wrangler 4.0 (2003) - Wojciech Polowiec
    Jeep Wrangler 4.0 (2003) - Wojciech Polowiec

    - Po szaleństwach w piasku i błocie postanowiłem sprawdzić, jak moja nowiutka Toyota RAV-4 poradzi sobie z niewielkim jeziorkiem. Wjechałem do wody, auto chwilę jeszcze mieliło kołami, po czym bezradnie ugrzęzło. Do środka zaczęła wlewać się woda. Zmieniarka płyt zarzęziła i znieruchomiała. "Ciekawe, czy uznają mi gwarancję?" - pomyślałem w duchu... - wspomina po sześciu latach Wojciech Polowiec, obecnie jeden z najlepszych polskich kierowców startujących w rajdach ekstremalnych.

  • Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach
    Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach

    Oto przed Wami samochód wyprawowy zbudowany na bazie nowego modelu Iveco Daily 4x4. Piszemy o nim, ponieważ po części budowaliśmy i tuningowaliśmy ten samochód – oczywiście nad wszystkim czuwał właściciel Iveco i pomysłodawca całej tej operacji - Jurek Bodzioch z Rally Camp.

  • Łotewski OSCar eO - pierwsza elektryczna terenówka w historii Dakaru
    Łotewski OSCar eO - pierwsza elektryczna terenówka w historii Dakaru
    Zespół Latvian Rally Raid z siedzibą w Rydze jeszcze zanim rozpoczął się Dakar 2012, już może świętować zwycięstwo – ich rajdówka OSCar eO będzie pierwszym autem napędzanym silnikiem elektrycznym w historii, który stanie na jego starcie. Łotewski zespół okazał się lepszy od teamu McRae, który również przygotowywał do startu elektryczne buggy McRae ProDakar 4x2 z Timem Coronelem za kierownicą. Ekologiczny projekt McRae został jednak odłożony na przyszły rok.
  • Daewoo Musso (2003) - Grzegorz Woźniak
    Daewoo Musso (2003) - Grzegorz Woźniak

    - Zdobyliśmy przełęcz Col du Grand Parpaillon we francuskich Alpach, na którą prowadzi najwyżej położona droga szutrowa w Europie, przejechaliśmy drogę do schroniska położonego u podnóża Pic du Canigou w Pirenejach. I to wszystko... Daewoo Musso - mówi Grzegorz Woźniak, off-roadowiec z Gliwic.