Land Serwis

Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.

Unimog został zakupiony i rozpoczęło się tuningowanie Patrola. Wiadomo, że zakup Unimoga potrzebny był głównie dla mostów portalowych, których zadaniem było znaczne poprawienie prześwitu pod samochodem oraz dostarczenie mu blokad.

Nowe mosty wymagały odpowiednio dużych opon - wybór padł na Fedimy 35x10,5. Dało się na nich jeździć, ale były za wąskie i w czasie dalszych przeróbek zostały zastąpione oponami Simex 36x12,5 na 16 cali. A to już „robi”...:)

Silnik 2.8l pozostał celebrity news oryginalny, ale jest „wzmocniony” intercoolerem, no i oczywiście zabezpieczony przed wodą. Wymianie uległ dolot powietrza wraz z filtrem stożkowym w specjalnej obudowie, a całość układu została poprowadzona według koncepcji właściciela. Skrzynia wraz reduktorem i przystawką to standard z GR-a. Do wyciągania auta z większych opresji na początku oddelegowana została wyciągarka od Stara, ale przy dalszych pracach rozwojowych została zamieniona na lżejszą od BRDM-a. Z tyłu pojawił się elektryk do asekuracji.

Jawan_Patrol2Karoseria auta również została lekko „dłubnięta” i osłonięta klatką przestrzenną. Przy okazji zamontowano kilka małych „lampek” ksenonowych:). Aby auto wyróżniało się z tłumu, na koniec zostało oklejone w firmowe barwy firmy Jawan 4x4.

Załoga auta: Jan Ciemny - kierowca/Czesław Lebiedź - pilot/Grzegorz Urban - pilot okazała się niezwyciężona na większości rajdów w naszym regionie: wygrała m.in. Warmiński Rajd Przeprawowy 2010 w klasie EXTREM oraz Sodomiadę – walcząc do końca z Cobrą:) Ścigała się również z… czołgiem na jednej z rund „Warmińskiego”. Czołg „upalał” przed rajdem, więc nie miała większych szans, ale rękawica została podjęta i trzeba będzie kiedyś powtórzyć wyścig na „neutralnym” terenie.

Teraz auto przechodzi totalną modernizację. Opiszemy je, gdy zostanie ukończone...
Text: RAFCO


Pełny opis Nissan Patrol GR by Jawan4x4, dane techniczne i foty z przebudowy znajdziecie w Garażu TERENOWO.PL

Jawan_Patrol_poczatek+ Jawan_Unimog= Jawan_Patrol1

Inne zmoty:

  • Krok po kroku... prosto na Dakar. Mitsubishi Pajero T2  Norberta
    Krok po kroku... prosto na Dakar. Mitsubishi Pajero T2 Norberta "Walka" Walkiewicza
    Oglądając styczniowe zmagania podczas jednego z najsłynniejszych rajdów świata, często wydaje nam się, że jest to impreza zamknięta, niedostępna dla ludzi, którzy po prostu chcieliby wziąć w niej udział. Niestety bywa i tak, ale co zrobić, gdy chęć udziału w rajdzie staje się głównym celem w życiu i kiedy wszystkie plany powoli zaczynają układać się tylko w tym kierunku – w stronę Dakaru? Najlepiej iść krok po kroku do celu – celu, który obrał człowiek taki jak my sami. Czy jego zmagania okażą się  walką z wiatrakami, czy wręcz przeciwnie – wyjedzie na swój wymarzony rajd? Tego dzisiaj jeszcze nie wiemy, ale mamy okazję, aby przyjrzeć się nieco bliżej przygotowaniom i planom Norberta "Walka" Walkiewicza ze sQuadu Olsztyn Rally Team, które swój finał mają znaleźć w Ameryce Południowej.
  • Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem
    Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem

    Zwyciężył rajd Croatia Trophy 2006. Zdobył 3. miejsce w malezyjskim Rainforest Challenge 2004. Wielokrotnie triumfował w Magam Trophy – niegdyś najtrudniejszym polskim extremie. Dziesięć lat temu nazwisko Darka Luberdy (oraz jego pilota – Szymka Polaka) budziło podziw i szacunek jak off-roadowa Polska długa i szeroka. Po wielu latach przerwy Darek powraca – w aucie godnym króla.

  • Mitsubishi 4000 (2005) - Mariusz Ryczkowski
    Mitsubishi 4000 (2005) - Mariusz Ryczkowski

    To był najpiękniejszy pojedynek sezonu. Podczas V rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2004 w Podolanach w walce o zwycięstwo liczyły się jedynie Mitsubishi 4000 Mariusza Ryczkowskiego i Land Rover 4000 Pawła Oleszczaka - późniejszego mistrza Polski. M. Ryczkowski przegrał o sekundy...

  • Drugie życie Samuraia. Uratowany od złomowania
    Drugie życie Samuraia. Uratowany od złomowania

    Czy Suzuki Samurai warty 3 tysiące złotych ma szansę wyjechać jeszcze w teren? Wiele osób wysłałoby go z miejsca na złomowisko, ale nie Piotr Kapała, który postanowił za wszelką cenę tchnąć w niego drugie życie. Wiele godzin spędzonych w warsztacie przyniosło efekt, z którego ma prawo być dzisiaj dumny.

  • SAM MRT08 (2008) - Michał Małuszyński i Włodzimierz Grajek
    SAM MRT08 (2008) - Michał Małuszyński i Włodzimierz Grajek
    Małuszyński i Grajek to nazwiska budzące respekt wśród polskich off-roaderów. Teraz powalczą o uznanie i szacunek za granicą. Pomoże im w tym SAM MRT08.
  • ZibCar (2008) - mieszanka wybuchowa Zbigniewa Popielarczyka
    ZibCar (2008) - mieszanka wybuchowa Zbigniewa Popielarczyka
    Chociaż wyczynowo w rajdach terenowych startuje dopiero od dwóch lat, zdążył już w nich nieźle namieszać. Zbigniew „Zibi” Popielarczyk w ubiegłym roku wywalczył Puchar Polski OFF-ROAD PL i był o krok od zwycięstwa słynnej Croatii Trophy, ale na drodze stanęli mu nieżyczliwi (to najłagodniejsze określenie) sędziowie. Na off-roadowych trasach „Zibiego” łatwo jest rozpoznać, ponieważ jego auto... nie przypomina żadnego ze znanych Wam modeli. Jego cechą charakterystyczną jest chłodnica zaadaptowana ze sportowego Porsche.