Land Serwis

Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.

Unimog został zakupiony i rozpoczęło się tuningowanie Patrola. Wiadomo, że zakup Unimoga potrzebny był głównie dla mostów portalowych, których zadaniem było znaczne poprawienie prześwitu pod samochodem oraz dostarczenie mu blokad.

Nowe mosty wymagały odpowiednio dużych opon - wybór padł na Fedimy 35x10,5. Dało się na nich jeździć, ale były za wąskie i w czasie dalszych przeróbek zostały zastąpione oponami Simex 36x12,5 na 16 cali. A to już „robi”...:)

Silnik 2.8l pozostał celebrity news oryginalny, ale jest „wzmocniony” intercoolerem, no i oczywiście zabezpieczony przed wodą. Wymianie uległ dolot powietrza wraz z filtrem stożkowym w specjalnej obudowie, a całość układu została poprowadzona według koncepcji właściciela. Skrzynia wraz reduktorem i przystawką to standard z GR-a. Do wyciągania auta z większych opresji na początku oddelegowana została wyciągarka od Stara, ale przy dalszych pracach rozwojowych została zamieniona na lżejszą od BRDM-a. Z tyłu pojawił się elektryk do asekuracji.

Jawan_Patrol2Karoseria auta również została lekko „dłubnięta” i osłonięta klatką przestrzenną. Przy okazji zamontowano kilka małych „lampek” ksenonowych:). Aby auto wyróżniało się z tłumu, na koniec zostało oklejone w firmowe barwy firmy Jawan 4x4.

Załoga auta: Jan Ciemny - kierowca/Czesław Lebiedź - pilot/Grzegorz Urban - pilot okazała się niezwyciężona na większości rajdów w naszym regionie: wygrała m.in. Warmiński Rajd Przeprawowy 2010 w klasie EXTREM oraz Sodomiadę – walcząc do końca z Cobrą:) Ścigała się również z… czołgiem na jednej z rund „Warmińskiego”. Czołg „upalał” przed rajdem, więc nie miała większych szans, ale rękawica została podjęta i trzeba będzie kiedyś powtórzyć wyścig na „neutralnym” terenie.

Teraz auto przechodzi totalną modernizację. Opiszemy je, gdy zostanie ukończone...
Text: RAFCO


Pełny opis Nissan Patrol GR by Jawan4x4, dane techniczne i foty z przebudowy znajdziecie w Garażu TERENOWO.PL

Jawan_Patrol_poczatek+ Jawan_Unimog= Jawan_Patrol1

Inne zmoty:

  • Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Pomysł na auto terenowe rozwijał się w mojej głowie od dawna. Zawsze marzyłem o skonstruowaniu samochodu z jednej strony oryginalnego, niepowtarzalnego pod względem wyglądu i stylistyki a z drugiej praktycznego, „mocnego” i wytrzymałego. Z czasem pomysły ewoluowały i precyzowały się, czego wynikiem jest parę koncepcji mojego pojazdu. Na etapie planowania, po konsultacjach z teoretykami i praktykami tematu powstała wersja, która do minimum sprowadza koszty, pracochłonność i poziom trudności konstrukcji i budowy samochodu ale pozwala na zachowanie unikalnego charakteru i uniwersalności auta. Jak chcę to zrobić?
  • Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    W czasach zagrażającej nam recesji, a jednocześnie galopującego wyścigu zbrojeń w off-roadzie przykład niskobudżetowej Suzuki Vitara X-90 zbudowanej przez Suzuki-serwis.pl, która w sezonie 2012 rozwiązała worek z pucharami (m.in. wygrywając klasyfikację generalną Serii 4x4 w klasie Sport) jest niezwykle budujący. Okazuje się, że zwycięstwa w prestiżowych zawodach nie zawsze muszą kosztować mnóstwo pieniędzy...
  • Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha
    Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha

    Silnik z Hondy CRX Del Sol, reduktor z Samuraia, a dyfry z Audi Quattro. Zawieszenie niezależne i w pełni pneumatyczne. Chłodnica z Poloneza, a kompresor z Range Rovera. Mud Warrior 4x4 to - jak sam jego projektant mówi - wytwór radosnej twórczości. Pojazd stworzony przede wszystkim po to, by się dobrze bawić. Darek Walczuch specjalnie dla nas opisał proces budowy swojej miniterenówki oraz zdradził sekrety jej konstrukcji.

  • Autokreacja, czyli buggy w pięciu odsłonach
    Autokreacja, czyli buggy w pięciu odsłonach
    Łatwo jest zbudować dobrą terenówkę, gdy ma się duże fundusze, a do dyspozycji doświadczony serwis off-roadowy. O wiele trudniej – gdy miesiącami pracuje się samemu, przy ograniczonym budżecie, po drodze ucząc się na błędach. Znój takiej pracy później wynagradzany jest jednak przyjemnością, jaką czerpie się z jazdy pojazdem zbudowanym własnymi rękami, i satysfakcją z ukończonego dzieła. Konrad Wiktorowski wraz ze swoim bratem są tego najlepszym dowodem. Oto nadesłanych przez nich do naszej redakcji wieloletnia historia pracy nad pojazdem typu buggy, zakończona niedawną premierą kolejnej, piątej już ewolucji terenówki. Kolejne... w przygotowaniu!;)
  • SAM 2315 (2003), czyli Mercedes à la Citroën Grzegorza Szwagrzyka
    SAM 2315 (2003), czyli Mercedes à la Citroën Grzegorza Szwagrzyka

    Startują wspólnie od 2000 roku, a w tegorocznym sezonie odnieśli swój największy sukces - zdobyli tytuł mistrzowski klasy O1 w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych. Grzegorza Szwagrzyka i Piotra Brakowieckiego łączy nie tylko jazda Mercedesem à la Citroën i zamiłowanie do ogromnych prędkości w terenie – obaj również nie powiedzą złego słowa o swym partnerze.

  • Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Seryjne Suzuki Jimny to jeden z nielicznych już samochodów, który z czystym sumieniem wciąż może być nazywany terenówką (a nie SUV-em), o czym decyduje fabryczne zastosowanie m.in. reduktora czy sztywnych mostów. Nieprzypadkowo więc Jimny jest zarazem wdzięcznym materiałem do budowy prawdziwej zmoty przeprawowej, którą można zrealizować w najprzeróżniejszych wariantach. Serwis PROXCARS Adama Szelerskiego, znanego m.in. z budowy słynnej Kopary, opuścił niedawno taki właśnie ciekawie zmotany „Jimik”. Z dużym potencjałem!