Land Serwis

Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

Fiat Ducato 4x4 Expedition jest wyposażony w silnik 2.3 litra o mocy 150 KM, z systemem wtryskowym Multijet II oraz montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która dodatkowo pomaga zredukować zużycie paliwa. Silnik ten, zestawiony z napędem na cztery koła wyprodukowanym przez firmę Dengel, ułatwia pokonywanie nawet najbardziej wymagających odcinków.

Show Camper Van charakteryzuje się dwoma kolorami nadwozia w odcieniach szarości, podwyższonym i poszerzonym zawieszeniem oraz wieloma elementami, które pozwalają spersonalizować gamę Ducato kamper, od metalowej osłony silnika do reflektorów z ledowymi światłami do jazdy dziennej. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z "osprzętem"  potrzebnym podczas wakacji z dala od utartych ścieżek. Na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie jakiejś potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.

Firma Tecnoform jest liderem w branży wyposażania wnętrz kamperów i jachtów oraz w sektorze luksusowych mebli. W ostatnich dwudziestu latach firma ta dyktowała trendy w zakresie umeblowania samochodów rekreacyjnych pod względem stylu, technologii i komfortu, a wraz z Fiat Ducato 4x4 Expedition świętuje 50. rocznicę działalności.

Projekt wnętrza charakteryzujący się prostymi liniami, czystą formą mebli i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów ma odtworzyć atmosferę komfortowego salonu, zapewniającego pełny relaks po intensywnym dniu spędzonym na świeżym powietrzu. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania, a rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem, jak i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem. W wersji podróżniczej luksusowy komfort ustępuje miejsca funkcjonalności. Płaszczyzna każdego mebla posiada rodzaj "pokrywy", która elegancko chowa swoje faktyczne przeznaczenie.

Układ napędowy napęd na cztery koła, opracowany przez firmę Dangel, jest stały, ze sprzęgłem wiskotycznym, połączonym ze specjalnym podniesionym zawieszeniem i poszerzanymi oponami, co pozwala bezpiecznie stawiać czoło każdemu rodzajowi trasy.
Wyposażenie nadwozia jest dziełem firmy Olmedo, w której kunszt rzemieślniczy łączy się z inwencją twórczą. Propozycje Olmedo przekładają się przede wszystkim na poprawę warunków transportu, dzięki specjalnemu wyposażeniu spełniającemu różne wymagania, w tym dla ludzi z ograniczoną sprawnością fizyczną, gwarantując swobodę ruchu w warunkach maksymalnej wygody i bezpieczeństwa.

Fiat Ducato 4x4 Expedition został wyposażony z myślą o klientach prowadzących sportowy tryb życia i lubiących przygody, którzy nie rezygnują jednak z nowinek technicznych. Z tego powodu, wyposażenie przewiduje uchwyt na tablet z gniazdkiem USB, Radio Uconnect NAV z dotykowym ekranem, które obejmuje nawigację i kamerę cofania, czy światła  do jazdy dziennej w technologii  led.
MM, celebrity news fot. Fiat

Inne zmoty:

  • Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha
    Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha

    Silnik z Hondy CRX Del Sol, reduktor z Samuraia, a dyfry z Audi Quattro. Zawieszenie niezależne i w pełni pneumatyczne. Chłodnica z Poloneza, a kompresor z Range Rovera. Mud Warrior 4x4 to - jak sam jego projektant mówi - wytwór radosnej twórczości. Pojazd stworzony przede wszystkim po to, by się dobrze bawić. Darek Walczuch specjalnie dla nas opisał proces budowy swojej miniterenówki oraz zdradził sekrety jej konstrukcji.

  • Nissan Navara T1 - nowa broń NAC Rally Team
    Nissan Navara T1 - nowa broń NAC Rally Team

    Gdy Dakar stawiał dopiero pierwsze kroki, 35 lat temu Walijczyk Glyn Hall przeprowadził się do Republiki Południowej Afryki, co wiele lat później miało wywrzeć ogromny wpływ na najsłynniejszy dziś na świecie rajd terenowy. Rajdówki zbudowane przez firmę Hallspeed należą obecnie do światowej ekstraklasy, a jego najnowsze konstrukcje walczą o czołowe lokaty w Dakarze. Nazwisko Halla w dokumentach auta to rękojmia, z którą niewiele się może równać. Papiery na szybką jazdę w terenie ma również Nissan Navara, który przyoblekł niedawno szaty NAC Rally Team.

  • Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda
    Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda

    Miał 10 lat, gdy po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Jeepa. Kilkanaście lat później zdobył Puchar Europy 4x4. Zapisując się na jakikolwiek rajd przeprawowy w Europie, Dariusz Luberda nie musi się przedstawiać. Wszyscy doskonale go znają. Triumfator Pucharu Europy 4x4 2005, zwycięzca Pucharu Węgier 2001 i Pucharu Polski 2004, trzeci zawodnik ubiegłorocznego Rainforest Challenge. W odnoszeniu sukcesów, których pełną listę nie sposób tu wymienić, pomaga mu jego etatowy pilot Szymon Polak i monstrualny Jeep Wrangler.

  • Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jeep EVO II Darka Luberdy (2009) - wejście smoka
    Jego dotychczasowe auto, którym wygrywał Puchar Polski, Puchar Europy, Croatię Trophy, Magam Trophy, a na Rainforest Challenge wywalczył III miejsce, miało najpierw 220 KM, a potem 345 KM. Ważyło 2100 kilogramów. Jego nowe auto (a może już bolid?) ma 420 KM i waży o 400 kilogramów mniej. Posiada mosty portalowe, wyciągarkę BRDM-a i podwójne Ohlinsy przy każdym kole. Zabrakło Wam oddechu?
  • ARO 243D (2005) - Wacław Mróz
    ARO 243D (2005) - Wacław Mróz

    Terenową pasją najpierw zaraził się od swego kuzyna, a później obdzielił nią własne dzieci. W rodzinie Wacława Mroza off-road łączy pokolenia.

  • Land Rover 110 (2003) - Piotr Kowal
    Land Rover 110 (2003) - Piotr Kowal
    Piaskowy Land Rover Pick-up - jeden z najlepszych obecnie samochodów terenowych w Polsce - jest konstrukcją powstałą na zasadzie połączenia kilku elementów, które zostały zaadaptowane z różnych modeli Land Rovera, tworząc samochód umiejący zwyciężać nie tylko w najtrudniejszych krajowych rajdach przeprawowych, ale i również potrafiący z powodzeniem rywalizować z najlepszymi autami zagranicznymi. Bezpośrednią przyczyną, dla której został on zbudowany, był start w jednym z najsłynniejszych i najtrudniejszych rajdów świata – rozgrywanym w Malezji Rainforest Challenge. Zamierzeniem właściciela a zarazem projektanta samochodu - Piotra Kowala było skonstruowanie pojazdu, który okazałby się niezawodny w malezyjskiej dżungli, a zarazem byłby konkurencyjny dla innych, świetnie przygotowanych samochodów należących do zawodników zagranicznych.