Home icon Home»SPORT»Puchar FIA»Italian Baja 2013: 12 sekund do pełni szczęścia
Italian Baja 2013: 12 sekund do pełni szczęścia
130317_italyfinale_1Zaledwie 12 sekund zabrakło Krzysztofowi Hołowczycowi, by powtórnie triumfować w rajdzie Italian Baja. Minimalnie lepszy od naszego zawodnika był jednak Brazylijczyk Reinaldo Varela. Polacy do kraju wracają jednak z tarczą. Świętować możemy nie tylko 2. miejsce Hołka, ale również 4. miejsca Adama Małysza i 13. miejsce Piotra Beaupre. Najszybszym kierowcą quada na Italian Baja był Łukasz Łaskawiec!

ZOBACZ TAKŻE: Półmetek Italian Baja 2013 – Toyota czy MINI? | Polacy dominują na prologu Italian Baja 2013!

W niedzielnej części Italian Baja przeprowadzono dwie pętle z czterema odcinkami specjalnymi. Trasa została odwrócona w porównaniu z sobotą. Varela i Hołowczyc walczyli o każdą sekundę, dobre czasy  (2 zwycięstwa oesowe) uzyskiwał również Boris Gadasin, który jednak nie miał już szans na dobry wynik. Na pierwszym z dzisiejszych oesów Brazylijczyk był lepszy o 5 sekund, na kolejnym Hołek... odzyskał 5 sekund, na przedostatnim odcinku Polak zyskał 2 sekundy, a na finałowym – kolejne 19 sekund. Do pełni szczęścia zostało tak niewiele! Hołowczyc z pewnością wraca jednak do kraju zadowolony – po nieudanym Dakarze zawody we Włoszech były dla niego udane i dodały mu pewności siebie. Wielka szkoda pierwszego z sobotnich oesów, na którym nasz zawodnik pojechał poniżej swoich możliwości. Stracił wówczas blisko 50 sekund do Vareli, których nie udało mu się już w całości odrobić. Dla Reinaldo Vareli zwycięstwo w Italian Baja 2013 to pierwszy znaczący w sukces po przesiadce do auta grupy T1 - Brazylijczyk jest jednak bardzo doświadczonym zawodnikiem, dwukrotnym zdobywcą Pucharu Świata T2.

MCH_8103
Zadowoleni wracają do kraju również Adam Małysz i Rafał Marton, których określa się jako „rewelację rajdu”. 4. miejsca Małysza nie jest niespodzianką, bowiem 15. zawodnik Dakaru 2013 przestał już być debiutantem i oczekiwania wobec niego urosły. Na Italian Baja nowa załoga Orlen Teamu nie zawiodła i pokonując kilku utytułowanych kierowców i tracąc tylko 52 sekundy do słynnego Jeana-Louisa Schlessera, który zajął ostanie miejsce na podium. Stając na starcie kolejnych rajdów, Małysz musi się już przyzwyczaić do roli jednego z faworytów...

- Jesteśmy bardzo zadowoleni – komentował na mecie Adam Małysz. - Przyjechaliśmy tutaj z określonym celem i go zrealizowaliśmy. Zdaję sobie sprawę, że mamy jeszcze stratę do lidera, ale jest ona coraz mniejsza i właśnie o to chodzi. Robimy postępy i dobrze zgrywamy się z autem. Dzisiaj jechaliśmy trasą puszczoną po tych samych odcinkach co wczoraj. Pokonaliśmy dwie pętle w odwrotnym kierunku. Pod koniec nawierzchnia była bardzo mocno rozjeżdżona z dużą liczbą  dziur i kolein. Ale trasa jest odczuwalna w równym stopniu dla wszystkich, my pojechaliśmy równym tempem, robimy progres, a to jest najważniejsze.

Italian Baja 2013 były udane również dla Piotra Beaupre i Jacka Lisickiego, których BMW zbudowane raczej z myślą o długich etapach maratońskich dobrze sobie radziło na krótkich, technicznych oesach. W ostatnim dniu rajdu do walki powrócili Martin Kaczmarski i Bartłomiej Boba, odnotowując m.in. 13. czas na SS9. Na finałowym oesie ponownie jednak zaliczyli taryfę i ostatecznie ukończyli rajd na 32. miejscu.

MCH_7437_mini23-letni Łukasz Łaskawiec powtórzył swój sukces z 2011 roku, kiedy po raz pierwszy stanął na najwyższym stopniu podium Italian Baja w klasyfikacji quadowych Mistrzostw Europy. Dziś również był najszybszy, wygrywając po drodze dwa sobotnie i wszystkie sześć niedzielnych odcinków. Drugi w klasyfikacji quadowych Mistrzostw Europy ze stratą 5’48 do Łaskawca, był Włoch, Simeone Toro, a na trzecim miejscu uplasował się Polak, Kamil Wiśniewski (+ 8’59).

- Jestem bardzo zadowolony z wyniku, dobrze jest znowu wrócić na najwyższy stopień podium!  - komentuje Łukasz Łaskawiec. - Niedzielne oesy jechało mi się już zdecydowanie lepiej - dziś rywalizowaliśmy na tych samych trasach co wczoraj, tyle że w odwrotnym kierunku. Tak jak przewidywałem duże opady deszczu zmusiły organizatorów do skrócenia trasy jeszcze przed startem imprezy. Pierwotnie mieliśmy jechać długi, ponad 70 kilometrowy odcinek który podzielono na dwa, 38 i 28 km z 6 kilometrowym łącznikiem na wolny przejazd. Dziś na trasie było mniej wody, co zwłaszcza przy tak niskiej temperaturze poprawiło komfort jazdy na quadzie. Od samego rana musiałem bardziej dociskać i sukcesywnie zwiększać przewagę, która po sobotniej rywalizacji wynosiła zaledwie 30 sekund. Były też spore problemy ze skrzynią - nie miałem ostatniego biegu, reszta również nie działała tak jak powinna. Tym razem szczęście mnie jednak nie opuściło i sprzęt dojechał do mety. Italian Baja to dla mnie udany początek kolejnego sezonu.

MM, fot. Neil Perkins, Hans Schekahn / Marathonrally.com
, M. Chytka
20. ITALIAN BAJA 2013 - klasyfikacja końcowa
Miejsce Kierowca Pilot Auto Grupa/Klasa Czas Strata
1 R. VARELA (BRA) G. GUGLIELMIN (BRA) OVERDRIVE PROTO T1/1 3:42'11
2 K. HOLOWCZYC (POL) A. SCHULZ (D) MINI ALL4RACING T1/2 3:42'23 12
3 J. SCHLESSER (FRA) Z. KONSTANTIN (RUS) SCHLESSER ORIGINAL T1/3 3:49'45 7'34
4 A. MALYSZ (POL) R. MARTON (POL) TOYOTA HILUX T1/1 3:50'37 8'26
5 B. NOVYTSKYI (UKR) R. POLISHCHUK (UKR) NISSAN PICK UP G-FORCE PROTO T1/1 3:51'55 9'44
6 R. MISIKOV (RUS) S. LEBEDEV (RUS) TOYOTA HILUX T1/1 3:53'53 11'42
7 C. CASUNEANU (ROU) M. ZANI (ITA) MITSUBISHI RACING LANCER T1/1 3:56'25 14'14
8 S. BALAZS (HUN) L. BUNKOCZI (HUN) OPEL MOKKA T1/1 3:57'04 14'53
9 N. COFFARO (YVZ) D. MENESES (YVZ) TOYOTA HILUX T1/1 3:58'02 15'51
10 Z. PORIZEC (CZE) M. SYKORA (SVK) X3 EVO II T1/1 3:59'02 16'51
...13 P. BEAUPRE (POL) J. LISICKI (POL) BMW X5 CC T1/2 4:04'47 22'36
...31 B. GADASIN (RUS) A. KUZMICH (RUS) G-FORCE PROTO T1/1 12:30'59 8:48'48
...32 M. KACZMARSKI (POL) B. BOBA (POL) BOWLER NEMESIS T1/1 24:00'36 20:18'25
RET V. VASILYEV (RUS) V. YEVTYEKHOV (RUS) G-FORCE PROTO T1/1 TC 26 (SS 8)
RET M. ZAPLETAL (CZE) M. MARTON (POL) H3 EVO T1/1 TC 26 (SS 8)
RET E. KORDA (HUN) F. CSABA (HUN) TOYOTA HILUX T1/1 TC 26 (SS 8)

PUNKTACJA PUCHARU ŚWIATA 2013

1. Varela 28, 2. Hołowczyc 21, 3. Schlesser 16, 4. Małysz 12, 5. Nowickij 10, 6. Misikow 8.

Italian Baja 2013 - wyniki na oesach:

Miejsce  Załoga  Auto  SS8 SS9 SS10 SS11
1
R. VARELA (BRA) / G. GUGLIELMIN (BRA)
OVERDRIVE PROTO 17'01 25'15 (+5)
17'01 (+9)
24'52 (+25)
2
K. HOLOWCZYC (POL) / A. SCHULZ (D)
MINI ALL4RACING 17'06 (+5)
25'10 16'59 (+7)
24'33 (+6)
3
J. SCHLESSER (FRA) / Z. KONSTANTIN (RUS)
SCHLESSER ORIGINAL 17'26 (+25)
27'21 (+
2'11)
16'59 (+7)
26'52 (+
2'25)
4
A. MALYSZ (POL) / R. MARTON (POL)
TOYOTA HILUX 17'36 (+35)
26'45 (+
1'35)
17'18 (+26)
25'56 (+
1'29)
13
P. BEAUPRE (POL) / J. LISICKI (POL)
BMW X5 CC 18'40 (+
1'39)
28'06 (+
2'56)
18'28 (+
1'36)
28'06 (+
3'39)
31
B. GADASIN (RUS) / A. KUZMICH (RUS) G-FORCE PROTO 17'04 (+3)
25'24 (+14)
16'52 24'27
32
M. KACZMARSKI (POL) / B. BOBA (POL)
BOWLER NEMESIS 19'13 (+
2'12)
27'37 Z(+
2'27)
18'59 (+
2'07)
31'22 (+
6'55)
Czerwonym kolorem oznaczono czas zwycięzcy oesu. W nawiasach podana jest strata na odcinku do najlepszego zawodnika.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież



Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies i jak je usunąć, zobacz naszą POLITYKĘ COOKIES.

Akceptuję cookies na tej stronie