TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Swój debiut nowym autem planowali nieco wcześniej, ale życie sprawiło, że po raz pierwszy staną nim na starcie dopiero na ostatniej, kończącej już tegorocznej zmagania rundzie RMPST – Baja Żagań. Warto było jednak poczekać i dopracować auto – zdaniem Marcina Łukaszewskiego i Magdy Duhanik ich nowy SAM Proto T1spełnia ich oczekiwania i po pierwszych testach pozostawił po sobie pozytywne wrażenia.
ZOBACZ TAKŻE: Łukaszewski&Duhanik – wariant portugalski | Łukaszewski&Duhanik - opóźniona premiera T1
Auto oficjalnie nazywane jest SAM-em, ale z wyglądu przypomina BMW serii 1. Całe nawozie osadzone oczywiście na ramie przestrzennej wykonano z włókna szklanego, a od spodu osłonięto je aluminiową płytą. Zbudowane przez portugalską firmę DEpieres Competição auto napędzane jest 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym BMW o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 780 Nm, który wyposażony został w układ sterujący Magnetti Marelli. Marcin będzie miał do swojej dyspozycji 6-biegową skrzynię sekwencyjną Sadev; francuska firma jest również producentem centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą. Napęd realizowany jest poprzez trzytarczowe sprzęgło AP Racing.
W zawieszeniu pracują amortyzatory Ohlins – po dwa przy każdym kole. Ich skok wynosi 25 cm. W układzie hamulcowym skorzystano z rajdowego system Tilton; tarcze i zaciski dostarczył AP Racing, klocki są produkcji Ferodo. SAM porusza się obecnie na oponach Michelin Latitude w rozmiarze 235/85 R16 , które założono na opony Braid Dakar.
Rajdowe wyposażenie obejmuje m.in. kubełki i kierownicą Sparco, pasy Schrott, metromierze Terratrip i wyświetlacze X-Dash. SAM waży równe 1900 kg, a rozstaw jego osi wynosi 1990 mm. Na pokład zbiera 230 litrów paliwa. Do „setki” rozpędza się w 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.
Marcin i Magda przetestują swój samochód na zawodach w Żaganiu, ale zapewne poświęcą jeszcze całą zimę, by dopracować jego konstrukcję i „nauczyć” się jazdy. W przyszłym sezonie póki co planują starty w pełnym cyklu Mistrzostw Polski oraz Europy Centralnej CEZ.
AK, więcej zdjęć i info: Off-roadsport.pl
ZOBACZ TAKŻE: Łukaszewski&Duhanik – wariant portugalski | Łukaszewski&Duhanik - opóźniona premiera T1
Auto oficjalnie nazywane jest SAM-em, ale z wyglądu przypomina BMW serii 1. Całe nawozie osadzone oczywiście na ramie przestrzennej wykonano z włókna szklanego, a od spodu osłonięto je aluminiową płytą. Zbudowane przez portugalską firmę DEpieres Competição auto napędzane jest 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym BMW o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 780 Nm, który wyposażony został w układ sterujący Magnetti Marelli. Marcin będzie miał do swojej dyspozycji 6-biegową skrzynię sekwencyjną Sadev; francuska firma jest również producentem centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą. Napęd realizowany jest poprzez trzytarczowe sprzęgło AP Racing.
W zawieszeniu pracują amortyzatory Ohlins – po dwa przy każdym kole. Ich skok wynosi 25 cm. W układzie hamulcowym skorzystano z rajdowego system Tilton; tarcze i zaciski dostarczył AP Racing, klocki są produkcji Ferodo. SAM porusza się obecnie na oponach Michelin Latitude w rozmiarze 235/85 R16 , które założono na opony Braid Dakar.
Rajdowe wyposażenie obejmuje m.in. kubełki i kierownicą Sparco, pasy Schrott, metromierze Terratrip i wyświetlacze X-Dash. SAM waży równe 1900 kg, a rozstaw jego osi wynosi 1990 mm. Na pokład zbiera 230 litrów paliwa. Do „setki” rozpędza się w 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.
Marcin i Magda przetestują swój samochód na zawodach w Żaganiu, ale zapewne poświęcą jeszcze całą zimę, by dopracować jego konstrukcję i „nauczyć” się jazdy. W przyszłym sezonie póki co planują starty w pełnym cyklu Mistrzostw Polski oraz Europy Centralnej CEZ.
AK, więcej zdjęć i info: Off-roadsport.pl