Nowa Honda CR-V – między autem a SUV-em

Zaprezentowana w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio, Honda CR-V była jednym z pierwszych przedstawicieli nowej generacji aut typu „soft roader”. Teraz japoński producent prezentuje najnowsze wcielenie bestsellerowego SUVa, który już niedługo pojawi się w sprzedaży.

ZOBACZ TAKŻE: Honda CR-V czwartej generacji – bardziej urodziwa, ale mniej terenowa

W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, długość i wysokość Hondy CR-V zostały zredukowane odpowiednio o 5 i 30 mm, co nie wpłynęło na przestronność kabiny pasażerskiej. Nowy model jest bardziej agresywny i aerodynamiczny, ma wydatniej wyrzeźbione linie nadwozia, a także wyraźniej zaznaczoną sekcję czołową. Honda CR-V została zaprojektowana jako samochód globalny, mimo to wersja europejska zawiera kilka elementów stylistycznych nadwozia opracowanych specjalnie na potrzeby tego rynku. Przeprojektowany przedni zderzak podkreśla dynamiczny charakter auta, natomiast przednie światła do jazdy dziennej LED oraz tylne światła LED wyróżniają ten model na tle konkurencji.

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny będzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek dostępnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Wartości mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika i-DTEC utrzymują się na niezmienionym poziomie (150 KM i 350 Nm) przy obniżonej emisji CO2. Moc silnika i-VTEC o pojemności 2 litrów wzrosła ze 150 do 155 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony do 192 Nm. W niedalekiej przyszłości model CR-V będzie również oferowany z opracowanym przez Hondę silnikiem i-DTEC o pojemności 1,6 litra, który zadebiutował pod maską pięciodrzwiowego Civica. Nowa Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa koła lub cztery koła.
MM