Cienka granica - MUTT Trophy - III runda Pucharu Polski 4x4 2004

Zasadą – chwalebną! – organizatorów ekstremalnych rajdów przeprawowych jest wytyczanie tras ciężkich i wymagających. Różnica pomiędzy przeszkodami trudnymi a niemożliwymi do pokonania bywa jednak znikoma, o czym - podczas etapu nocnego rajdu MUTT Trophy, który odbył się w Gliwicach (3-5.09) - przekonali się najlepsi kierowcy w kraju. W klasie ekstremalnej triumfował Wojciech Polowiec, a turystycznej – Przemysław Wojtak.

Zawody rozpoczęły się od pokazowego prologu, na którym niespodziewanie najszybsi okazali się zawodnicy z grupy turystycznej (startowały w niej auta słabiej wyposażone). Najlepszy czas uzyskał Jeep Wrangler, kierowany przez Jacka Gołuszkę. Nie obyło się bez sensacji – Wrangler Luberdy dachował niegroźnie (sic!) na przeszkodzie.

Wkrótce potem nadszedł czas prawdziwych atrakcji – załogi z obu klas wyruszyły na etap nocny, niemal z miejsca przekonując się, jak trudne zadania wyznaczył im Komandor Rajdu, Piotr Gadomski – „off-roader renesansowy”, odnoszący sukcesy zarówno w RMPST, jak i ekstremalnych zawodach przeprawowych. Zdradliwe błoto i strome podjazdy co chwilę eliminowały z walki kolejne auta lub zmuszały je do ominięcia przeszkód, za co otrzymywały karę. W końcu na placu boju pozostały tylko 2 załogi z klasy ekstremalnej – Luberdy i Polowca, które dzielnie, wzajemnie sobie pomagając, skutecznie parły naprzód. Do czasu – pod koniec etapu obie postanowiły ominąć punktowany fragment trasy, co później zostało ukarane przez sędziów taryfą. Protesty zawodników, których całonocny wysiłek został nagle zniweczony, odniosły skutek – karę złagodzono, dzięki czemu zwycięstwo na etapie nocnym odniósł ostatecznie Luberda.

Na dużo łatwiejszym etapie dziennym najlepiej w klasie ekstremalnej radzili sobie Gołębiowski z Derengowskim, którzy po usunięciu awarii powrócili do walki. Drugi czas uzyskał Polowiec, co w rezultacie dało mu wygraną w rajdzie. Pech znów nie ominął Luberdy, którego Jeep miał awarię mostu. Dobrze spisał się duet Jerzy Gabrielczyk – Nick Vince, startujący Tomcatem, który uzyskał 3. czas przejazdu. W klasie turystycznej z rywalami bezproblemowo rozprawili się Przemysław Wojtak i Krzysztof Derewienko, jadący Suzuką.

text: Arek Kwiecień, foto: Jan Bosak


Wyniki III Rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL 2004 - MUTT TROPHY
Klasa Ekstremalna
Miejsce Załoga Samochód Czas łączny
1 Wojciech Polowiec/Paweł Przybyłowski Jeep Wrangler 19h08min
2 Dariusz Luberda/Szymon Polak Jeep Wrangler 20h36min
3 Jerzy Gabrielczyk/Nick Vince LR Tomcat 29h46min
Klasa Turystyczna
1 Przemysław Wojtak/Krzysztof Derewienko Suzuki SJ 8h52min
2 Jacek Jawor/Robert Dragan Jeep Wrangler 10h14min
3 Marcin Schneider/Tomasz Żuk Toyota Land Cruiser 10h26min

Puchar Polski OFF-ROAD PL Trophy 4x4 – klasyfikacja po 3 rundach
Klasa Ekstremalna
Miejsce Załoga
Samochód Punkty
1 Dariusz Luberda/Szymon Polak Jeep Wrangler 288
2 Wojciech Polowiec/Paweł Przybyłowski Jeep Wrangler 235
3 Piotr Kowal/Mariusz Gwizdowski Land Rover 155
Klasa Turystyczna
1 Przemysław Wojtak/Krzysztof Derewienko Suzuki SJ 158
2 Tadeusz Nawrocki/Piotr Nawrocki UAZ 469B 144
3 Andrzej Bogucki/Piotr Sporysz, Piotr Oskwarek Jeep Wrangler 138

{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Extreme/MUTT_2004" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}

Artykuł opublikowany w czasopiśmie "Giełda Samochodowa".