III Land Serwisowy Wypad Za Miasto – hu hu ha, nasza zima zla!

Tym razem zwiedzaliśmy Jurę Krakowsko-Częstochowską przy pięknej, ale mroźnej pogodzie. Termometry wskazywały rano -12 stopni, co jednak nie przeszkodziło zebrać kompletu załóg. Śniegu nie było dużo, więc poza jednym technicznym podjazdem, przejazd trasy był bardzo sprawny.

Nasz przewodnik, Tomasz, który oczywiście jest właścicielem Land Rovera, jest również opiekunem Jaskini Wierzchowskiej. Dzięki temu mieliśmy okazję zwiedzić jedną z największych jaskiń Jury i dowiedzieć się więcej o jej powstawaniu i jej mieszkańcach. W sobotę dodatkową atrakcją były próby podjazdu i trasa trialową na torze w nieczynnym kamieniołomie wapienia. Kto chciał, mógł przejechać trasę na torze z pomiarem czasu. Przy zachodzącym słońcu zakończyliśmy dzień ogniskiem i pieczeniem kiełbasy, gdzie jak zwykle przy takich okazjach, planowaliśmy przyszłoroczne wypady, wyjazdy i wyprawy w teren bliższy i całkiem odległy.

Niespodzianką Wypadu była możliwość udziału w wieczornej "integracji" środowiska wspinaczkowego i speleologicznego, która tego wieczoru odbywała się w sali balowej jaskini.

Niedziela przywitała nas mgłami i jeszcze większym mrozem, które jednak przed południem zniknęły i znów ujrzeliśmy błękitne niebo. Jak zwykle w drugi dzień w planie było więcej zwiedzania. W czasie przejazdu mogliśmy przez CB radio usłyszeć od Dominika ciekawą opowieść o ciekawostkach geologicznych, architektonicznych i historycznych tutejszych okolic. P1130026Zwiedziliśmy kościół i zamek w Korzkwi, umocnienia wojskowe z okresu I Wojny Światowej i zamek w Pieskowej Skale. Impreza zakończyła się powrotem na tor w kamieniołomie i próbami poprawy czasu przejazdu z dnia wcześniejszego.

Specjalny gościem Wypadu był Wojtek Bodziony, niepełnosprawny kierowca rajdowy Tomcata, który tym razem, w drodze uznania auta zastępczego, wystartował Patrolem.

Ze względu na okres świąteczno-zimowiskowy w styczniu nie będzie Land Serwisowego Wypadu. Można jednak w tym czasie pojechać na daleką północ, na imprezę organizowaną przez Andrzeja.

W lutym zaś zamiast wypadu będzie zorganizowany "pełnowymiarowy" VIII Rajd Zimowy Land Serwisu w Górach Sowich. Następny Wypad Za Miasto w tej formie odbędzie się w marcu, również na Jurze.