Paryż 2016. Potrójna premiera terenowych Peugeotów

PEUGEOT przygotował trzy światowe premiery na rozpoczynający się w tym tygodniu salon w Paryżu. Obok nowych SUV-ów 3008 i 5008, publiczność będzie mogła zobaczyć dakarowy model PEUGEOT 3008 DKR.

3e4b3d256a2531e5e21a869496b34598 XLNowy SUV PEUGEOT 3008 ma ambicję zdobycia liczącej się pozycji na tym rynku. Auto dysponuje mocnymi atutami – najnowszej generacji deską rozdzielczą PEUGEOT i-Cockpit®, oryginalnym, ciekawym designem, zoptymalizowaną konstrukcją i zaawansowanym technologicznie wyposażeniem. Nowy model to także cała paleta  silników i zróżnicowana gama wersji łącznie z dynamicznymi GT i GT Line. Produkowany w Sochaux model, wyróżniony znakiem „Origine France Garantie” zostanie wprowadzony na rynki całego świata w ciągu kilku tygodni po Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.

PEUGEOT 5008 tworzy nową kategorię dużych 7-miejscowych SUV-ów klasy C i dysponuje mocnymi argumentami na tym obiecującym rynku. Auto zbudowano na modułowej platformie EMP2, wyposażono w i-Cockpit® najnowszej generacji i liczne zaawansowane technologicznie systemy. Za sprawą 7 indywidualnych foteli pod względem możliwościami konfiguracji wnętrza konkurować może z vanami. W drugim rzędzie wszyscy pasażerowie dysponują indywidualnymi, siedzeniami, które można złożyć, a ich ustawienia regulować. Także w trzecim rzędzie mamy składane siedzenia, które można łatwo wyjąć, aby zwiększyć pojemność bagażnika do  poziomu 780 dm3 VDA210.
Nowy SUV PEUGEOT 5008 jest produkowany w Rennes. Zostanie zaprezentowany publiczności w Paryżu przed zaplanowanym na wiosnę 2017 roku wprowadzeniem go do sprzedaży.

Peugeot3008DKR 14PEUGEOT 3008 DKR zostanie udostępniony wszystkim czterem załogom Teamu Peugeot Total. Pod względem technicznym, Peugeot Sport skoncentrował się w swoich pracach głównie nad zawieszeniem (amortyzatorami i geometrią kół), aby jeszcze bardziej poprawić zachowanie samochodu, a także nad układem chłodzenia i masą pojazdu. Udało się ją utrzymać na tym samym poziomie pomimo dodania wzmocnień konstrukcji oraz systemu klimatyzacji, który z pewnością spotka się z uznaniem kierowców i pilotów.

Dużo uwagi poświęcono również silnikowi. Dostosowano go przede wszystkim do nowego regulaminu FIA, który dla samochodów z napędem na dwa koła zmniejszył średnicę wlotu powietrza z 39 do 38 mm, co przekłada się na stratę około 20 koni mechanicznych. Konstruktorzy starali się w skompensować tę stratę, a także poprawić pracę silnika na niskich obrotach. Poświęcili również dużo wysiłku na zapewnienie większej niezawodności pracy osprzętu silnika.

Podobnie jak w 2015 r., próbą generalną dla Teamu Peugeot Total będzie Rajd Maroka (rozgrywany w dniach 3-7 października), w którym za kierownicą nowego PEUGEOT 3008 DKR zasiądzie Carlos Sainz wspomagany przez Lucasa Cruza. Będą im towarzyszyć Cyril Despres i David Castera, w aureoli sławy po zwycięstwie w Rajdzie Jedwabnego Szlaku - ostatnim oficjalnym występie PEUGEOT 2008 DKR.
MM