Mitsubishi L200 2016 - premiera na piątkę

W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie zupełnie nowa, 5. generacja pickupa Mitsubishi L200 2016. Z myślą o wyróżnieniu pierwszych klientów przygotowano powitalną serię 30 pojazdów o nazwie Mitsubishi L200 Premiere Edition. 

Nabywcy nowego L200 mogą korzystać z 7 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach, znalazł jak dotąd 4.077.000 nabywców na całym świecie, z czego blisko 440.000 jeździ obecnie po drogach całej Europy

Mitsubishi L200 piątej serii jest całkowicie nową konstrukcją. Zdaniem producenta to pojazd stworzony do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV. Nadwozie o muskularnej sylwetce zbudowane jest na nowej ramie konstrukcyjnej. Projektanci auta ograniczyli współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40, podwyższyli bezpieczeństwo bierne przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach dzięki opracowaniu struktury nośnej z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości i  sztywniejszej ramy podwozia. Producent chwali się także doskonałym stosunkiem mocy do masy, zoptymalizowaną przestrzenią we wnętrzu i zredukowanym zużyciem paliwa i emisji CO2. Zaletą nowego L200 jest nieduży promień wynoszący 5,9 m i znacząca długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu.

Pickup wyposażony jest w stały napęd wszystkich kół "Super Select 4WD II" z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60. Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero system Super Select pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. Atutem jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. Ponadto Super Select 4WD dodaje przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, a także kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając dobre prowadzenie samochodu na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, od asfaltowych dróg, po śliskie, nieutwardzone trakty. W odróżnieniu od niektórych swoich konkurentów, Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń ("4LLc") umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę.

Nowe Mitsubishi L200 napędza niskoprężny silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. Jednostka posiada dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną tych niskoemisyjnych silników Diesla są bardzo niskie stopnie sprężania, zaliczane do najniższych używanych w motoryzacji (15,5:1 w silniku 2,4 litra stosowanym w L200). Zapewniając dobrą dynamikę i duży moment obrotowy (450 Nm przy 2500 obr.), nowy silnik Mitsubishi L200 jest zarazem oszczędny - spala od 6,4 do 7,3 l. na 100 km, emitując 169 - 193 g/km CO2.

Specjalnie dla L200 w MMC opracowano dwie nowe, wysokowytrzymałe przekładnie heavy-duty. Pierwszą z nich jest 6-biegowa przekładnia manualna, a drugą - 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy ”Sport”.

Zawieszenie przypomina rozwiązania L200 poprzedniej generacji - z przodu zastosowano podwójne wahacze poprzeczne i sprężyny walcowe, a z tyłu standardowe resory piórowe, które zostały jednak inaczej umieszczone względem ramy, a ich długość została zwiększona. Zoptymalizowano sztywność sprężyn i resorów piórowych (przód i tył), a także skorygowano charakterystykę amortyzatorów. Powiększono też elementy mocujące nadwozie do ramy.

Kabina jest większa niż poprzednio - z przodu wygospodarowano więcej miejsca nad głowami, większa jest też szerokość samochodu na wysokości ramion, a z tyłu wzrosła ilość miejsca na nogi. W L200 w wersji Double Cab pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymają dodatkowo bardziej odchylone do tyłu oparcia siedzeń.

Powitalną serię Premiere Edition (zbudowaną na bazie wersji 2.4 HP Intense Plus MT i 2.4 HP Instyle AT) wzbogacono o dodatkowe elementy wyposażenia, m.in. orurowanie przednie ze stali nierdzewnej firmy Steeler, dalekosiężne reflektory halogenowe Hella, chromowane nakładki na tylne lampy i emblemat Premiere Edition wraz z numeracją na desce rozdzielczej. Ponadto każdy nabywca nowego Mitsubishi L200 Premiere Edition otrzyma w prezencie zegarek z logotypem tego modelu.

Mitsubishi L200 2016 2.4 High Power Intense Plus MT Premiere Edition kosztuje 148 990 zł. Drugą dostępną wersję tej specjalnej serii - 2.4 High Power Instyle AT Premiere Edition wyceniono na 157 990 zł.
MM