Land Serwis

Peugeot 2008 DKR na obozie treningowym przed rajdem Dakar 2015

Zaczęło się końcowe odliczanie do najbliższego rajdu Dakar. Zespół Peugeot-Total pracuje w szaleńczym tempie nad rozwojem swojej bestii – Peugeot 2008 DKR przy współudziale trzech wybitnych kierowców, w tym Cyrila Despresa, który odkrywa nowy świat doznań czterech kółek.

ZOBACZ TAKŻE: Peugeot DKR 2008 - przygotowania do koronacji | Transfer roku! Peterhansel przechodzi z teamu X-Raid do zespołu Peugeota | Peugeot 2008 DKR – król lew

Team Peugeot-Total jest już na nogach od 7 rano. Niczym komandosi na akcji, mechanicy opanowują bazę testową w Château Lastours, w której odbędzie się kolejna faza rozwoju samochodu. Liczy się każda minuta. Po raz pierwszy trzy zespoły dream teamu będą się zmieniać za kierownicą. Po wstępnych jazdach mających na celu wyeliminowanie błędów, przeprowadzonych w Freneuse, Monthléry i Le Creusot, można wypuścić bestię na kamieniste drogi, które dają przedsmak przygody, jaka ich czeka w Ameryce Łacińskiej. Doświadczony kierowca, jakim jest Carlos Sainz, pozwolił wyłapać nieuniknione problemy typowe dla wieku dziecięcego. Teraz będą go wspomagać dwaj nowi członkowie zespołu. Program testów obejmuje zatwierdzenie zmian w podwoziu i układzie chłodzenia.

Stéphane Peterhansel zajmuje miejsce w wysoko zawieszonej kabinie swojego nowego pojazdu. Francuski mistrz kieruje się ku drodze, która stanowi prawdziwe wyzwanie nawet dla samochodu, który ma żyłkę do przygód. W miarę pokonywania kolejnych kilometrów Stéphane odczuwa prawdziwy szok kulturowy. „Przesiadka na samochód z napędem na dwa koła to niesamowita zmiana!” - rzuca zafascynowany nowym autem.

Kolejne jazdy potwierdzają pierwsze wrażenie: „Nigdy jeszcze nie prowadziłem samochodu o tak dużym skoku zawieszenia. Ale prawdziwą niespodzianką jest to, jak Peugeot 2008 DKR pokonuje dziury w drodze i jak reaguje zawieszenie. Przywykłem do tego, że mną rzuca, a teraz odkrywam, że można skutecznie, a jednocześnie płynnie pokonywać takie nierówności. W miejscach, gdzie instynktownie boisz się wstrząsu, bierze go na siebie zawieszenie i duże koła. To świetne wrażenie. Można pokonywać dziury z prędkością 120 lub 130 km/h zamiast 80. Będę musiał zmienić swój styl prowadzenia samochodu…” Zwłaszcza, że to prawdziwa bestia z temperamentem! „Napęd na dwa koła daje więcej zabawy i wymaga większej precyzji w prowadzeniu. Jest nieco trudniejszy do kontrolowania. Cały czas trzeba jechać na granicy. Jeśli chodzi o resztę, to silnik jest dobry, skrzynia biegów też chodzi dobrze… Jeszcze daleko co prawda do optymalnych ustawień, ale pierwsze wrażenie jest bardzo dobre – samochód ma duży potencjał.”

A co powiedzieć o oczekiwaniach Cyrila Despresa? Ten eks-motocyklista rajdowy, pięciokrotny zwycięzca w rajdzie Dakar na dwóch kółkach, zaczyna nowe życie za kierownicą samochodu. Na kilka chwil przed skokiem w nieznane widać po nim niecierpliwość z lekką nutą niepokoju, który stara się ukryć. Po rekonesansowej jeździe Stéphane’a Peterhansela przychodzi moment, w którym po raz pierwszy może zasiąść za sterami auta – oczy mu się śmieją i cały promienieje, jak dziecko przed górą świątecznych prezentów. Świadom tego, że uczestniczy w historycznej chwili, włącza silnik i zdeterminowany rusza na oczach całego zespołu w galop inicjacyjnej próby. Po kilkudziesięciu kilometrach wraca do bazy – na jego twarzy łzy emocji mieszają się z kroplami potu. „To niesamowite! – rzuca jeszcze pod wrażeniem tego doświadczenia. - Pod każdym względem znacznie lepsze, niż to, co mogłem sobie wyobrazić! I to jeszcze nie poszedłem na całość…”

Spowiada się też inżynierom z popełnionego błędu: „W pewnej chwili zdekoncentrowałem się. Przegapiłem zmianę biegu na niższy i pojechałem na zbyt latest celebrity news wysokich obrotach…” Gilles Picard, dwukrotny zwycięzca w rajdzie Dakar u boku Luca Alphanda i też eks-kierowca motoru wydaje się niemniej bardzo zadowolony z początków nowego członka zespołu. „Ściemnia, jak to młodzi. Naprawdę czysto prowadzi!”

W pobliżu Carloz Sainz wsiada już do kabiny Peugeot 2008 DKR. Patrzył na pierwszy start Cyrila z życzliwością „starszego brata”. „Jestem pewny, że zrobi dobrą robotę i zresztą jestem gotów mu pomóc. Stéphane i pozostali pokazali, że motocykliści rajdowi mogą też być świetnymi kierowcami samochodowymi i wiem, że to groźny zawodnik”. Program przygotowany przez inżynierów na lato nie pozostawił trzem zespołom czasu na długie wakacje – jazdy treningowe będą prowadzone w intensywnym tempie aż do wyjazdu do Ameryki Południowej!
MM, fot. Red Bull

Zaczęło się odliczanie do najbliższego rajdu Dakar. Zespół Peugeot-Total pracuje w szaleńczym tempie nad rozwojem swojej bestii – Peugeot 2008 DKR przy współudziale trzech wybitnych kierowców, w tym Cyrila Despresa, który odkrywa nowy świat doznań czterech kółek.

Poczytaj:

  • Ogólnopolska Terenowa Integracja 2014 dla Franciszka – zapraszamy do Sianowa
    Ogólnopolska Terenowa Integracja 2014 dla Franciszka – zapraszamy do Sianowa
    Franciszek to 3-letni mieszkaniec gminy Sianów, który urodził się z wodogłowiem, rozszczepieniem podniebienia, niedoczynnością tarczycy, przewlekłą niewydolnością oddechową. Chłopczyk wymaga ciągłej i kosztownej rehabilitacji. Całkowity dochód z tegorocznej, sianowskiej edycji Ogólnopolskiej Terenowej Integracji dla Choinki, która odbędzie się 14 grudnia, przekazany zostanie rodzicom chłopca na dalsze leczenie. Do udziału w rajdzie zapraszają Sianowski Team Rajdowy, Team Pomorze 4x4 oraz Sianowska Fundacja Jesteśmy Razem.
  • Nowa Gelenda LAPV, czyli tajne przez poufne
    Nowa Gelenda LAPV, czyli tajne przez poufne

    W okolicach koła podbiegunowego Mercedes testuje lekki wóz opancerzony, który zbudowany został na bazie modelu G500 4x4. Swoją odwagą i walecznością pojazd ten ma przewyższać swego poprzednika – koncepcyjnego Mercedesa LAPV 6.X.

  • Mikko Hirvonen dołącza do X-Raid Team. W styczniu 2016 wystartuje w Dakarze
    Mikko Hirvonen dołącza do X-Raid Team. W styczniu 2016 wystartuje w Dakarze

    Zespół X-Raid czterokrotnie z rzędu zwyciężył rajd Dakar, ale mimo to nie spoczywa na laurach i wzmacnia skład swojej ekipy. Jego nowym zawodnikiem został słynny Fin Mikko Hirvonen, czterokrotny wicemistrz świata WRC, który już w przyszłym tygodniu zadebiutuje za kierownicą  MINI All4 Racing w Baja Aragon, kolejnej rundzie Pucharu Świata FIA. W styczniu 2016 zobaczymy go na starcie rajdu Dakar 2016.

  • Paryż 2016. Terenowe nowości Jeepa i Mopara
    Paryż 2016. Terenowe nowości Jeepa i Mopara

    W Paryżu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2016, Jeep przedstawi na scenie model 2017 Grand Cherokee, edycje specjalne Jeep Renegade Desert Hawk i Jeep Cherokee NightEagle II oraz między innymi pakiet MoparONE do modeli Jeep Wrangler Rubicon i Renegade.

  • Rajd Dakar 2016: przystanki na trasie
    Rajd Dakar 2016: przystanki na trasie

    Organizatorzy rajdu Dakar 2016 systematycznie odkrywają kolejne karty. Dziś poznaliśmy miasta, które podczas rajdu będą gościć zawodników.

  • Flagowy Audi Q8 concept – 1000 km zasięgu przy spalaniu 2,3 l / 100 km
    Flagowy Audi Q8 concept – 1000 km zasięgu przy spalaniu 2,3 l / 100 km

    Na międzynarodowej wystawie North American International Auto Show (NAIAS) 2017 w Detroit Audi zaprezentowało koncepcyjne Audi Q8 concept. Tym samym, producent z Ingolstadt wkracza w nowy segment samochodów klasy luksusowej – w świat eleganckiej alternatywy dla klasycznego, spalinowego SUV-a. Za napęd odpowiedzialny jest mocny i bardzo wydajny silnik hybrydowy typu plug-in, o mocy systemowej 330 kW i momencie obrotowym 700 Nm. Pojazd koncepcyjny będzie bazą dla modelu seryjnego, którego wprowadzenie na rynek Audi zaplanowało na rok 2018.