Land Serwis

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² – jego wysokość kombi

Wyglądem przypomina uterenowione kombi, ale na tle rynkowych konkurentów wyróżnia się za sprawą ogromnych kół i 42-centymetrowego (!) prześwitu. Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² zbudowany przez Jürgena Eberlego jest unikatem na skalę światową, łączącym cechy komfortowego auta rodzinnego i ekstremalnej terenówki.

Jürgen Eberle rozpoczynając prace nad Mercedesem Klasy E All-Terrain, z początku chciał jedynie odrobinę go podliftować, by ten sprawniej radził sobie z terenowymi przeszkodami. Auto udało mu się podnieść o 4 cm, co uznał za mało satysfakcjonujące. Poszukując lepszych rozwiązań, trafił wreszcie do osób decyzyjnych stuttgarckiego koncernu, latest celebrity news które postanowiły go wesprzeć finansowo i obdarować... zwolnicami znanymi z G500 4x4² (sama ich wartość szacowana jest na 80 tys. Euro). Przeszczepienie ich do auta z niezależnym zawieszeniem okazało się niełatwym zadaniem, ale operacja przebiegła pomyślnie: Klasa E urosła dosłownie w oczach, a swym prześwitem przyćmiła nawet legendarną Gelendę. Ponad 35-procentowe kąty natarcia i zejścia uczyniły z niej terenówkę o wysokich aspiracjach, aczkolwiek pozbawioną reduktora i blokad, które również marzyły się Eberlemu.

Opony w rozmiarze 285/50 R20 i przebudowane zawieszenie wymusiły zwiększenie rozstawu kół o 20 cm, a co za tym idzie również zastosowanie karbonowych nakładek na błotniki, które dodały Mercedesowi nieco muskułów. Kolejną zmianą, która okazała się konieczna, była wymiana silnika na mocniejszą, 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 o mocy 333 KM.

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² prawdopodobnie pozostanie egzemplarzem „one-off”, który będzie zwiedzać wystawy samochodowe i gościć na okładkach magazynów motoryzacyjnych na całym świecie. Ale ko wie? Skoro tak nietypowe auta jak sześciokołowy G63 6x6 czy dryblas G500 4x4² trafiły do produkcji seryjnej, być może „kombi na zwolnicach” również uatrakcyjni ofertę Mercedesa?
MM

 

Poczytaj:

  • Umarł król, niech żyje Car! Nowy Kamaz na rajd Dakar 2016
    Umarł król, niech żyje Car! Nowy Kamaz na rajd Dakar 2016

    Sylwetkę dakarowego Kamaza - z pionową kabiną umieszczoną dokładnie nad przednią osią, pod którą schowana jest 17,2-litrowa V-ósemka o mocy 730 KM - zna każdy fan off-roadu. Ale nadszedł czas na zmiany! W przyszłorocznym Dakarze zadebiutuje zupełnie nowy Kamaz z wysuniętą maską Zetrosa. Co ciekawe, rosyjski producent nigdy nie budował ciężarówek tak skonstruowanych.

  • System Wczesnego Wykrywania... Kangurów, czyli co Volvo robi w Australii
    System Wczesnego Wykrywania... Kangurów, czyli co Volvo robi w Australii

    Szwedzki producent Volvo testuje w Australii system, którego zadaniem jest przewidziałanie kolizjom aut z... kangurami. Dla nas to sprawa egzotyczna, ale na czerwonym kontynencie urasta do rangi olbrzymiego problemu - co roku dochodzi tam do 20 tysięcy wypadków z udziałem zwierząt, co ubezpieczycieli kosztuje ponad 75 milionów dolarów australijskich.

  • Nikola Zero – elektryczny UTV o mocy 520 KM!
    Nikola Zero – elektryczny UTV o mocy 520 KM!

    Choć koncerny paliwowe są innego zdania, większość analityków rynku motoryzacyjnego jest zgodna: przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Niemal każdy szanujący się producent pracuje dziś nad modelami hybrydowymi oraz pojazdami, w których w ogóle nie przewidziano miejsca na silniki spalinowe. Rewolucja dotrze również na bezdroża.

  • Kalendarz RMF 4RACING Team 2015 - czas na off-road
    Kalendarz RMF 4RACING Team 2015 - czas na off-road
    Piękno kobiet i moc emanująca z pojazdów mechanicznych – tego rodzaju kompozycja jest sławna na całym świecie za sprawą kalendarzów Pirelli. Nie wiadomo czemu, kalendarze to również stały element dekoracyjny warsztatów samochodowych. Być może ich rolą jest przypominanie mechanikom, że czas jest na wagę złota... Zespół RMF 4Racing Team, znany z promowania parytetu w polskim off-roadzie, już po raz kolejny przygotował swoją własną edycję kalendarza, który dziś ma u nas swoją premierę.
  • Nokian Hakkapeliitta 44 – zimowe laczki dla Arctic Trucks
    Nokian Hakkapeliitta 44 – zimowe laczki dla Arctic Trucks

    Zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44 została stworzona przez fińskiego producenta specjalnie z myślą o islandzkich terenówkach ekspedycyjnych Arctic Trucks, których przeznaczeniem są wyprawy polarne. Do poruszania się w krainie śniegu i lodu konieczne jest ogumienie, którego nie kupimy w zwykłym sklepie.

  • Frankfurt 2015. Renault Alaskan - Leon zawodowiec
    Frankfurt 2015. Renault Alaskan - Leon zawodowiec

    Na rozpoczynającym się niebawem salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie zobaczymy koncepcyjny model Renault Alaskan - jednotonowego pickupa, który - jak łatwo się domyślić - będzie miał wiele wspólnego z blisko spokrewnionym Nissanem Navarą. Jego projektanci zadbali, by był to samochód nie tylko praktyczny, ale i ładny dla oka.