Land Serwis

Krzysztof Hołowczyc: Ciągle myślę o Dakarze

Tegoroczna edycja ORLEN Baja Poland zgromadziła wielu znanych kierowców, w tym także zawodników z sukcesami na trasach Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych oraz w słynnym Dakarze. Spośród zdobywców Pucharu Świata kibice zgromadzeni wokół prób sportowych w Szczecinie, Dobrej i Drawsku Pomorskim mogli podziwiać późniejszego zwycięzcę rajdu i trzykrotnego zdobywcę pucharu – Nassera Al-Attiyah (2008, 2015, 2016), Władimira Wasiliewa (2014) i przede wszystkim Krzysztofa Hołowczyca, który po to najważniejsze w tej dyscyplinie sportu trofeum sięgnął w sezonie 2013.

baja poland 2017 20170904 1847384030Al-Attiyah ma także na swoim koncie 13 startów w Dakarze i dwa zwycięstwa w klasyfikacji końcowej. Innym triumfatorem słynnego maratonu, który rywalizował w Baja Poland był Dirk von Zitzewitz (drugie miejsce wśród pojazdów UTV). Von Zitzewitz już 17 razy zmagał się z trudami oesów w Afryce i Ameryce Południowej. Niemiec zaczynał jako motocyklista, ale przesiadł się na fotel pilota i w 2009 roku poprowadził Giniela de Villiers do końcowego triumfu, a w sezonach 2011, 2012, 2013 i 2015 do drugiego miejsca. Aż 24 razy startował w Dakarze Pascal Maimon, który w 2002 roku stanął wraz z Hiroshi Masuoką na najwyższym stopniu podium w stolicy Senegalu. W Szczecinie uplasował się na 8 miejscu.

Dla polskich kibiców największą gwiazdą rajdu był Krzysztof Hołowczyc startujący w barwach producenta klocków hamulcowych Breck, pięciokrotny triumfator Baja Poland, trzeci w Dakarze 2015, z którym mierzył się dziesięciokrotnie, zarówno w Afryce jak i w Ameryce Południowej. Hołek przyznał ostatnio, że myśl o południowoamerykańskim klasyku nadal nie jest mu obca.

- Start w najbliższej edycji Dakaru nie jest możliwy. Musiałoby wydarzyć się coś nadzwyczajnego, a hipotetyczne zastępstwo w takim przypadku niosłoby za sobą raczej nie rolę zawodnika walczącego o najwyższe pozycje w rajdzie. W Dakarze nie da się wystartować z marszu jeżeli taki start traktujemy poważnie i chcemy osiągnąć sukces. To są wielomiesięczne przygotowania oraz starty w innych rajdach pozwalające na rozjeżdżenie, na jak najlepsze „zżycie się” z samochodem. Innej drogi nie ma. Znam to bardzo dobrze z ubiegłych lat. Start w tegorocznej edycji Baja Poland pokazał mi jednak, że mogę być nadal szybki, a wieloletnie doświadczenie tylko pomaga w rywalizacji. Chociaż start w Szczecinie nastąpił po rocznej przerwie to mile mnie zaskoczył i uświadomił mi również, że chyba jeszcze nie czas, aby rozstać się ze sportem przez duże „S”. Za rok wrócę na trasy Baja Poland, ale i Dakar mam także cały czas w głowie – powiedział celebrity gossip Krzysztof Hołowczyc.

MM, fot. holek.pl

 

Poczytaj:

  • Toyota Hilux EVO – kontratak Nassera Al-Attiyaha i Giniela De Villiersa
    Toyota Hilux EVO – kontratak Nassera Al-Attiyaha i Giniela De Villiersa

    Kto spodziewał się bezwzględnej dominacji Teamu Peugeota w następnych edycjach Dakaru, ten musi zmienić swą opinię. Peugeotowi DKR2008 przybył bowiem nowy, bardzo groźny konkurent – jest nim Toyota Hilux EVO. Napędzana tylko na tylne koła, bardzo lekka (1300 kg!) i piekielnie mocna. Z takimi kierowcami jak Nasser Al-Attiyah, Giniel De Villiers i Leeroy Poulter południowoafrykański zespół Toyoty awansuje do grona głównych faworytów Dakaru 2017.

  • Nissan X-Patrol SUV – nie dla konserwatystów
    Nissan X-Patrol SUV – nie dla konserwatystów
    Po Defenderze i Gelendzie nieszczęście spadło na Patrola. Kolejna kultowa terenówka doczekała się swej wizji „godnej XXI wieku”. Wizji bliskiej niestety profanacji. I jak tu nie stać się off-roadowym konserwatystą???
  • W cieniu Kilimandżaro. NAC Rally Team walczy na trasie East African Safari Classic Rally 2015
    W cieniu Kilimandżaro. NAC Rally Team walczy na trasie East African Safari Classic Rally 2015

    Paweł Molgo i Piotr Domownik pokonali już dwa inauguracyjne etapy rajdu East African Safari Classic Rally, spotykając na swej drodze między innymi ośnieżone Kilimandżaro. Ich zachwyt rajdem rośnie wprost proporcjonalnie do długości trwania rywalizacji. Zdaniem załogi NAC Rally Team to najtrudniejsze zawody, w jakich kiedykolwiek brała udział!

  • GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości
    GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości

    W weekend 7-8 sierpnia na torze offroadowym w Olszynie koło Lubania miała miejsce najważniejsza runda  offroadowych mistrzostw Niemiec i Europy, czyli długodystansowy wyścig GORM 24 H CENTRAL EUROPE RACE. Niesamowity upał i tumany kurzu towarzyszyły 39 załogom ścigającym się po 16-kilometrowej pętli (skróconej ze względu na ekstremalnie trudne warunki pogodowe). Zawodnicy startowali pojazdami typu buggy, quadami oraz samochodami 4x4.

  • Nowa Gelenda LAPV, czyli tajne przez poufne
    Nowa Gelenda LAPV, czyli tajne przez poufne

    W okolicach koła podbiegunowego Mercedes testuje lekki wóz opancerzony, który zbudowany został na bazie modelu G500 4x4. Swoją odwagą i walecznością pojazd ten ma przewyższać swego poprzednika – koncepcyjnego Mercedesa LAPV 6.X.

  • Adam Małysz przesiada się do SMG Buggy na Dakar 2015
    Adam Małysz przesiada się do SMG Buggy na Dakar 2015
    Samochodowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz pilotowany przez Rafała Martona – w najbliższej edycji rajdu Dakar wystartuje w nowym tylnonapędowym buggy SMG 2015. Auto zostało zaprezentowane w sobotę w Warszawie w trakcie spektakularnego motoryzacyjnego show – VERVA Street Racing „Dakar na Narodowym”.