Land Serwis

Defender na koksie, czyli Land Rover z 565 KM pod maską

SWAP, czyli wymiana silnika w aucie, to rzecz często spotykana w off-roadzie, zwłaszcza gdy właściciel auta marzy o większej (niż zaplanował producent) liczbie koni mechanicznych. Land Rover Defender 90 z 565 KM pod maską to jednak prawdziwy unikat, którego domeną są (o zgrozo!)... wyścigi uliczne.

Defender celebrity gossip nie po został zbudowany, by palić gumy na asfalcie, ale w dzisiejszych czasach – jak widać – wszystko jest możliwe. Coś, co nie mieści nam się w głowie, jest dziełem holenderskiej firmy Tophat, która wzięła na swe barki kompleksową przebudowę zasłużonej terenówki.

Wybór silnika, który dokonała, nie jest jeszcze sensacją, bowiem liczni off-roaderzy – od Borisa Gadasina po Pawła Oleszczaka czy Piotra Domownika – korzystali już z jednostek GM. Ale moc: 565 KM wyciśnięta z LS3 V8 o pojemności 6.2 litrów (w standardzie 436 KM) budzi niemały szacunek.

Jednostka połączona jest z manualną, 6-biegową skrzynią T56, która dobrze sobie radzi z dużymi obciążeniami. Pneumatyczne zawieszenie, amortyzatory Koni i wyczynowe hamulce AP Racing mają sprawić, że „naspeedowany” Land Rover pozwoli się utrzymać w ryzach podczas szaleństw na ulicach i torach wyścigowych. Umieszczony w sieci film dowodzi, że Defender nieźle sobie radzi w pojedynkach ze stuningowanymi BMW i Porsche. W terenie prawdopodobnie wciąż mógłby jeszcze wiele zdziałać.
MM

Poczytaj:

  • Prombron Black Shark – pancerny luksus
    Prombron Black Shark – pancerny luksus
    Pancerne nadwozie, luksusowe wnętrze kabiny, a pod maską 1521 koni mechanicznych – takich samochodów po prostu nikt nie produkuje. Nikt poza szalonym Leo Yankelovichem, szefem firmy Dartz, która zaprezentowała właśnie „Czarnego Rekina” - pojazd Prombron Black Shark, określany jako „wóz szpiegowski XXI wieku”.
  • Rafał Sonik przed rajdem Dakar 2016:  Stawiam sobie jeden cel – popełnić jak najmniej błędów
    Rafał Sonik przed rajdem Dakar 2016: Stawiam sobie jeden cel – popełnić jak najmniej błędów

    W środowe przedpołudnie w Paryżu odbyła się tradycyjna konferencja prasowa poprzedzająca start Rajdu Dakar. Organizatorzy zdradzili kilka szczegółów trasy oraz podali pełną listę startową we wszystkich klasach. Na początku 2016 roku wyzwanie podejmie 11 Polaków, pośród których największe szanse na sukces ma ponownie Rafał Sonik.

  • Jaguar SUV zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie
    Jaguar SUV zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie
    O „terenowym” (czy raczej uterenowionym) Jaguarze plotkuje się od dawna, a skoro w każdej plotce jest ździebko prawdy, oto najnowsza wiadomość: we wrześniu crossover zostanie zaprezentowany na salonie we Frankfurcie.
  • Łukaszewski&Duhanik - opóźniona premiera T1
    Łukaszewski&Duhanik - opóźniona premiera T1
    Choć sukces był bliski, niestety Marcinowi Łukaszewskiemu i Magdzie Duhanik nie udało się ukończyć budowy nowego auta przed startem Baja Poland. Zabrakło kilku dni...
  • Martin Kaczmarski z Toyoty do MINI All4 Racing
    Martin Kaczmarski z Toyoty do MINI All4 Racing
    Martin Kaczmarski wystartuje MINI All4 Racing w Baja Poland, szóstej rundzie Pucharu Świata FIA w rajdach cross country. Zawodnik Lotto Team, który dotąd jeżdził Toyotą Hilux Overdrive (a rezerwowo Bowlerem Nemesis), ma nadzieję, że nowy samochód z najwyższej półki pozwoli mu na osiągnięcie dobrych wyników.
  • Nani Roma przedłuża kontrakt z X-Raid Team
    Nani Roma przedłuża kontrakt z X-Raid Team
    W odpowiedzi na exodus kolejnych zawodników z X-Raid Team (spodziewany Peterhansela i niespodziewany Al-Attiyaha) szef niemieckiego zespołu Sven Quandt ogłosił właśnie podpisanie dwuletniego kontraktu ze zwycięzcą Dakaru 2014 – Nani Romą oraz jego pilotem Michelem Perinem. Nie zmienia to faktu, że w przyszłorocznej edycji zespół X-Raid wystąpi poważnie osłabiony.